کد خبر: 300042
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
دومین روز هفته ملی کودک در لرستان

دومین روز از هفته ملی کودک با نشست تخصصی انجمن آفرینش های ادبی و اجرای برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: امروز 13 مهر ماه1399 همزمان با دومین روز از هفته ملی کودک، با شعار «آینده را باید ساخت» برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان و انجمن آفرینش های ادبی برگزارشد.
بر این اساس: هر روز یک انجمن به اجرای ویژه برنامه می پردازد، و امروز به انجمن آفرینش های ادبی اختصصاص یافت و درابتدا 7 نماهنگ از آثار شعر و دکلمه داستان از اعضای ادبی مراکز، با استفاده از شیوه های خلاقانه و متناسب با فضای مجازی منتشر و  درادامه نشست تخصصی با حضور اسماعیل اله دادی برگزارشد.
دراین نشست تخصصی با هدف، اعضا و مربیان با مبانی شعر کودک، شناخت ویژگی و ساختار شعر کودک بیشتر آشنا شدندو نیازها و علایق کودکان مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.
نیازهای روانشناختی کودک و اینکه چرا کودکان به شعر نیاز دارند و یک شعر خوب چه تاثیری در کودکان می گذارد و سرودن شعر،  نکات مهمی بود که از سوی اله دادی و مربیان تشریح شد.
نشست تخصصی ادبی با بحث و گفت وگو پیرامون تفاوت شعر کودک با شعر بزرگسال،  شاخصه های مهم در شعر کودک، اشنایی با مراحل رشد کودک و اینکه کودکان در مراحل رشد چه ویژگیهایی دارند و چه نوع شعری با چه مشخصاتی برای انها مناسب است و محدودیت ها و ضروریات شعر کودک ادامه یافت.
گفتنی است: خوانش و تحلیل چند شعر کودک از دیگر برنامه های این نشست بودکه مورد توجه اعضا و مربیان حاضر در نشست قرارگرفت.
همچنین در دومین روز از هفته ملی کودک،  هفت اثر ادبی به صورت ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و پستی سراسر استان برنامه های مجازی متنوعی رابرگزار کردند که می توان به ایستگاه نقاشی در روستا، معرفی شخصیت، معرفی ایام، قصه گویی، معرفی و نقدکتاب، معرفی شاعران ونویسندگان کودک، شعر خوانی و دکلمه شعر و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =