پیام حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان خطاب به کودکان و نوجوانان

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک پیامی را منتشر کرد.

 بسم الله الرحمن الرحیم
 
کودکان مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند، که برنامه‌ریزی برای رشد وپرورش استعدادها وارتقای شاخص‌های زیستی وفرهنگی آنها از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است.
 
پرورش انسان‌های مومن خردمند، متفکر و اندیشمند، با نظم وانصاف ودارای اخلاق اسلامی واهل عمل با برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان و نوجوانان میسر است.
 
رشد اقتصادی واجتماعی وفرهنگی و در یک کلمه، ارتقای امنیت همه جانبه جوامع، با برنامه‌های مناسب برای شناسایی و رشد استعدادهای کودکان وتبدیل سرمایه‌های انسانی به منابع پایدار برای توسعه کشور امکان‌پذیر است، که در بستر تعلیم وتربیت مناسب برای کودکان ونوجوانان تحقق می‌یابد.
 
پرورش کرامت انسانی کودکان و ایجاد عدالت آموزشی اولویت اصلی برنامه‌های کشور به شمار می‌رود، که براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد، در شرایط کنونی با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های دیجیتالی ومجازی، انتظار می‌رود توجه به عدالت آموزشی و تربیتی در این رویکرد نیز بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.
 
با بزرگداشت هفته ملی و روزجهانی کودک که امسال با توجه به تقارن مبارک آن با اربعین حسینی، رنگ وبوی عاشورایی حریت، انسانیت و کرامت و مجاهدت گرفته است، ازهمه دست‌اندرکاران تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان تشکر نموده وتاکید می‌کنم، برای تخصیص منابع در راستای تحقق تعلیم وتربیت تمام ساحتی، که در سند تحول بنیادین هدف‌گذاری شده است، از همه فرصت‌های قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی، بهره‌برداری نموده‌ایم و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های بیشتر مجلس، برای تخصیص منابع مناسب برای آموزش و پرورش کودکان ونوجوانان کشور،  یکی از اساسی‌ترین اولویت‌هایی است، که در دستور کار قرار دارد.

از خدواند سبحان مسالت می‌نمایم، هیچ کودکی در سراسر جهان، از حقوق خود مبنی بر زندگی در صلح وآرامش، برخورداری از امکانات آموزشی و زیستی و بهداشتی مناسب محروم نباشد.

 
                 حمیدرضا حاجی بابایی 
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =