بررسی روایت قصه‌ با ابزار در انجمن قصه‌گویی کانون سمنان

مربیان و اعضای نوجوان انجمن قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به بررسی «روایت قصه با ابزار» پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و نماینده انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری نشست تخصصی با موضوع «روایت قصه با ابزار» در روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: هادی رفیعی بازیگر، کارگردان نمایش، قصه‌گوی زنجانی و برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به‌عنوان مدرس و مهمان جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجازی مربیان و اعضای نوجوان کانون سمنان در قالب پرسش و پاسخ پیرامون موضوع «چیستی، چرایی و چگونگی کار با ابزار در قصه‌گویی» مطالبی بیان کرد.

رفیعی درخصوص ویژگی ابزار خوب قصه اظهار داشت: اگر از ابزار ساده با خلاقیت در فرآیند قصه‌گویی استفاده شود می‌توان آن قصه را قصه‌ای مؤفق دانست.

وی در ادامه‌ی سخنانش به بررسی دو مقوله‌ی «تهیه ابزار برای قصه» و «ساخت قصه برای ابزاری خاص» پرداخت.

قصه‌گوی برگزیده جشنواره بین‌المللی با تأکید بر بایدها و نبایدهای ابزار در قصه‌گویی، یادآور شد: اگر از هنر قصه‌گویی در هر زمینه‌ای مانند موسیقی، نمایش، اوریگامی و... بجا و مناسب استفاده شود می‌تواند با خلق تصویر بصری هم‌راه با تصویرسازی کلامی به جذابیت بیش‌تر قصه کمک کند.

رفیعی با اشاره به معایب و محاسن استفاده از ابزار تصریح کرد: اگر ابزار قصه‌گو زاید بر قصه باشد و باری از دوش تصویرسازی قصه بر ندارد می‌تواند به قصه‌گویی ضربه بزند و اگر این ابزار، هوشمندانه و خلاقانه در دل قصه قرار گیرد بی‌شک به جذابیت قصه می‌افزاید.

گفتنی است؛ بخشی از این جلسه به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و رفیعی به سؤال و ابهام مربیان و اعضای انجمن درخصوص چرایی و چگونگی استفاد از ابزار در قصه، پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =