نوازش نیاز کودکان نیازمند در هفته کودک

کانون پرورش فکری استان بوشهر به مناسبت هفته‌ی ملی کودک با شعار آینده را باید ساخت ویژه برنامه‌ی "نوازش نیاز" را در مرکز شماره‌ی دو بوشهر در روز یکشنبه تاریخ ۱۳ مهرماه برگزار نمود .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این اداره کل به مناسبت هفته‌ی ملی کودک با شعار آینده را باید ساخت ویژه برنامه‌ی "نوازش نیاز" را در مرکز شماره‌ی دو بوشهر در روز یکشنبه تاریخ ۱۳ مهرماه برگزار نمود .

میهمانان این برنامه حسن ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، محمد مظفری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بودند که با  حضور خود برنامه‌ی کمک های مومنانه با عنوان "نوازش نیاز" را افتتاح نمودند.

در این برنامه ابتدا سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر تشریح نمود که با همراهی و همدلی برخی از سازمان‌ها بخصوص اداره‌ی اوقاف و امور خیریه، صنعت معدن و تجارت، خیرین مدرسه ساز و... اقلام قابل توجهی از نوشت افزار و کیف های مدرسه جهت کودکان و نوجوانان نیازمند استان در قالب کمک های مومنانه به مناسبت هفته ی ملی کودک تهیه نموده که تقدیم این عزیزان خواهد شد. سپس با همراهی میهمانان به بازدید از نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری و ادبی اعضا پرداخته و در کنار آن توضیحات مبسوطی را در خصوص برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط ارائه دادند.

حسن ابراهیمی، معاون استاندار در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر کل و مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان بوشهر بیان داشت: این اقدام خیرخواهانه که در قالب کمک های مومنانه توسط کانون به انجام رسیده است برنامه ای بسیار خوب و اندیشمندانه است . ایشان افزود: زحمات و تلاش مربیان متخصص کانون در سرتاسر استان بوشهر قابل تقدیر بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد. وی همچنین گفت: با حمایت و پشتیبانی از این نیروهای انسانی و نیز تجهیز و توسعه ی مراکز فرهنگی و هنری استان میتوان موجبات رشد و بالندگی جامعه را از طریق تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان این مرزو بوم فراهم کرد.

سمیه رسولی مدیرکل استان نیز ضمن سپاس از کلیه‌ی مسئولین استانی که با حمایت خود باعث دلگرمی همکاران کانونی و زمینه ساز رشد کودکان و نوجوانان این استان شده‌اند اشاره کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا  در حال حاضر کلیه مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان  به ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای مجازی پرداخته و شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده از آن موجب نشده تا آنها خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان را متوقف کنند. هرچند که هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی کماکان به اجرای برنامه های خود می‌پردازند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با نگاهی به رسالت کانون که همانا خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در هر شرایطی است و با تعهد فراوانی که مربیان کانونی دارند، در یک حرکت جهادی از سمت آنها، کودکان و نوجوانان این استان را رها نشده و علاوه بر برگزاری کلاس ها،انجمن‌ها و کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی و هدایت مخاطب در این انجمن ها به اجرای کارگاه‌های تخصصی برخط نیز پرداخته اندو در حال حاضر نیز طبق روزشمار هفته‌ی ملی کودک ، ویژه برنامه‌هایی در قالب کارگاه‌ تخصصی برای کودکان برگزار خواهند نمود.

وی هدف از برگزاری برنامه نوازش نیاز را اینگونه تشریح کرد: در هفته ای که به نام کودک و برای کودک است سعی کردیم کودکان نیازمند را فراموش نکنیم و با توجه به فصل تحصیل و لزوم تهیه نوشت افزار برای کودکان بسته های فرهنگی شامل کیف، دفتر ، لوازم التحریر و... تهیه شود و به دست آنها برسد تا لبخندی را بر لب کودکی و شادی را به قلب کوچکشان هدیه کنیم. وی با اشاره به دغدغه کانون پرورش فکری نسبت به کودکان کار گفت: در این برنامه خیرخواهانه سعی شد کودکانی که کار فرصت کودکی را از آنها گرفته است را ببینیم و از آنها یادی کرده باشیم و لوازم مورد نیاز برای ادامه تحصیل آنها را فراهم آوریم تا دشواری تهیه لوازم موردنیاز تحصیل موجب عقب ماندن آنها را تحصیل نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =