بچه‌های طبس صاحب آسمان نمای دیجیتال شدند

همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک ،با افتتاح آسمان نما در کانون شماره ۲ طبس، کودکان ونوجوانان طبس برای اولین بار صاحب آسمان نمای دیجیتال شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه، محمد جواد فلاحی فرماندار ویژه طبس، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و جمعی دیگر از مسئولین شهر ستان سومین آسمان نمای دیجیتال کانون استان در محل مرکز فرهنگی و هنری کانون  شماره ۲ طبس افتتاح شد.

طاهره حمیدی  مدیر کل کانون استان در آیین افتتاح این آسمان طی سخنانی هدف از راه اندازی این آسمان نما را کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در حوزه نجوم دانست و افزود: علاوه بر اعضای کانون، دانش آموزان مدارس و تمامی علاقه‌مندان به علم نجوم نیز می‌توانند از امکانات آسمان نما بهره‌مند شوند و زیبایی‌های آسمان شب را با شگفتی‌هایش زیباتر از همیشه بینند.

مدیر کل کانون استان با بیان این‌که پیش از این نیز دو آسمان‌نمای دیگر در شهرستان‌های فردوس و درمیان به بهره برداری رسیده است گفت: برای این آسمان نما که در زمینی به مساحت ۶۰ متر مربع احداث شده دو میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در همین حال از افتتاح چهارمین آسمان نما در کانون شماره ۲ شهرستان بیرجند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =