فیلم‌های خاطره‌انگیز کانون اینترنتی اکران می‌شود

همزمان با هفته ملی کودک، شش فیلم بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت اینترنتی نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار از میان تولیدات قدیمی و همچنین آثار جدید کانون انتخاب شده‌اند که همزمان با هفته ملی کودک در پرتال اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به صورت رایگان به نمایش درمی‌آید.
بر همین اساس، «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش تولید سال ۱۳۷۰، «سازدهنی» به کارگردانی امیر نادری تولید سال ۱۳۵۲، «کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زنده‌یاد یدالله صمدی و نویسندگی سیدمهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور تولید سال ۱۳۸۷، «ضربه فنی» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا رمضانی تولید سال ۱۳۹۷ و «کارآگاه ۲» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور تولید سال ۱۳۶۱ و «مسیر عشق» به کارگردانی بیژن شکرریز تولید سال ۱۳۸۷، عنوان‌های این شش اثر سینمایی کانون هستند.
در خلاصه فیلم «خمره» که جوایز متعددی را به خود اختصاص داده، آمده است: خمره آب مدرسه‌ای در حاشیه کویر می‌شکند. تلاش معلم برای به دست آوردن خمره‌ای دیگر بی‌نتیجه می‌ماند. زنی از اهالی روستا تصمیم می‌گیرد که این مشکل را حل کند و همچنین او باعث می‌شود تا مدرسه، صاحب خمره نو شود.
فیلم «ساز دهنی» که نیز جوایز زیادی را از خود کرده است، داستان امیرو پسرکی ساده است که در حوالی بوشهر زندگی می‌کند. او آن‌قدر افسار گسیخته است که همیشه یک پای دعوای همسن و سال‌های خودش است. عبدالله نوجوانی است که پدرش، برای آن‌که او را به ختنه کردن راضی کند، یک ساز دهنی به او می‌دهد. بچه‌های بندر به ساز عبدالله علاقه‌مند می‌شوند، و عبدالله در ازای کولی گرفتن از بچه‌ها سازش را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. امیرو بیش از دیگران به ساز علاقه‌مند می‌شود، و بیش از دیگران به عبدالله کولی می‌دهد...
داستان فیلم «کلانتری غیرانتفاعی» در یک نشریه اتفاق می‌افتد و موضوع آن در باره یک کلانتری غیرانتفاعی است که وظیفه خود می‌داند امنیت محله، خصوصاً امنیت کودکان را تأمین کند اما چگونگی آن به محور اصلی فیلم تبدیل شده است…
بر اساس این خبر، فیلم «ضربه فنی» درباره سه نوجوان است که هر کدام از راهی به دنبال قهرمانی در یک جام معتبر هستند اما همیشه قهرمان آن کسی نیست که برنده می‌شود.
فیلم «کارآگاه ۲» خانواده یکی از دانش‌آموزان مدرسه‌ی مهربانی را نمایش می‌دهد که به پسرشان وعده داده‌اند در صورتی‌که شاگرد اول شود دوچرخه‌ای به او هدیه دهند. پسرک در نمره‌های همشاگردی‌ها دست می‌برد تا خود را از آن‌ها جلو بیندازد. مدیر مدرسه که از کشف راز ماجرا عاجز است با مراجعه به «کارآگاه ۲» از مأموران کمک می‌گیرد.
«مسیر عشق» داستان یوسف پسر یازده ساله‌ای است که آرزو دارد نذر دایی‌اش را ادا کند و آن، پهن کردن قالیچه‌ای در کربلا است که از دوران جنگ ایران و عراق به وطن برنگشته. یوسف، پنهانی قالیچه را برمی‌دارد و سوار اتوبوسی می‌شود که مقصدش کربلا است...
یادآوری می‌شود برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ تا ۱۷ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =