نخستین برگزاری مجازی آیین روز جهانی کودک

با توجه به شرایط دوره فاصله گذاری اجتماعی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نخستین بار، آیین گرامی‌داشت روز جهانی و هفته ملی کودک را به شیوه مجازی (برخط)برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 15 مهر 1399، برای نخستین بارآیین گرامی‌داشت روز جهانی و هفته ملی کودک به شیوه مجازی (برخط) با همکاری واحد هنرهای نمایشی کانون در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

این برنامه با توجه به شرایط دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب گسترش بیماری کرونا، به صورت مجازی و از طریق پخش زنده در پیام‌رسان گپ در دسترس دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و نیز مسوولان استان قرار گرفت.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی و اجرای یک بخش نمایشی برای تبریک هفته ملی کودک از بخش‌های آغازین این برنامه بود.

در ادامه «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ضمن گرامی‌داشت هفته ملی کودک و ایام اربعین حسینی(ع) ، هفته ملی کودک را فرصتی برای توجه بیشتر به رعایت حقوق و جایگاه کودکان و نوجوانان و نقش این نسل در پویایی و بالندگی جامعه فردا دانست و خواستار نگاه ویژه همه مسوولان به این حوزه اثرگذار و آینده‌ساز شد.

وی در ادامه برای همه بچه‌های دنیا روزگاری سراسر سلامتی، امنیت، آرامش، تفاهم، روشنی و سعادت آرزو کرد که بواسطه آن از روزهای خوب کودکی، خاطره‌ای نیک در آینده روشن‌شان باقی بماند.

اجرای چند برنامه متنوع از جمله نماهنگ سرود صلح، مسابقه عاشورایی و معرفی برگزیدگان آن، بخش ورزش، چند اجرای مجری-عروسک پرنشاط همراه با معرفی حقوق کودک، معرفی کلاس‌های برخط پاییزی کانون، قصه‌گویی، پخش نماهنگ نمایشگاه مجازی آثار اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، نمایش تیزر هفته ملی و در پایان برگزاری آیین دعا و نیایش برای تندرستی، آرامش و صلح برای همه کودکان در جهان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

گفتنی است هرساله آیین روز جهانی کودک با حضور کودکان و نوجوانان وهمراهی مسوولان استان برگزار می‌شد که امسال به سبب دوره فاصله‌گذاری اجتماعی و برای برخورداری شمار بیشتری از مخاطبان،این برنامه به شیوه آنلاین برگزار شد و همراه با بچه‌ها، شماری از مسوولان استان نیز شاهد اجرای آن بودند.

هم‌چنین  علاقه‌مندان می توانند فایل تصویری این برنامه را از طریق کانال کانون پرورش فکری استان قزوین در پیام رسان گپ دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =