امید به زندگی و نشاط دو نیاز مهم و ضروری برای جوانان و نوجوانان است

نماینده ولی فقیه دیروز در جمع مربیان و کارکنان کانون استان کردستان بر اجرای برنامه های امید بخش و با نشاط برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: با امید و نشاط آینده ساختنی است و نگاه امیدوارانه به زندگی و نشاط دو سرمایه مهم برای جوانان این مرز و بوم در داشتن آینده ی بهتر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در سخنانی افزود:  یکی از مهم‌ترین اهداف نظام‌های تعلیم و تربیت، افزایش امید به آینده و تأمین سلامت روان نوجوانان و جوانان است و زمانی که امید به آینده در ارتباط با کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه مطرح می‌شود اهمیت آن دوچندان می‌شود چرا که یکی از امکانات و منابع هر جامعه‌ای، جوانان هستند که در اوج سازندگی، شکوفایی، تحرک و پویایی قرار دارند.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش فضای نشاط و امید در جامعه به ویژه در میان نسل‌های جدید، تصریح کرد: چیزی که در میان جوانان و نوجوانان مورد نیاز است و اولویت اصلی است مساله امید است اینکه به زندگی امیدوار باشیم و سطح زندگی را فراتر از مادیات ببینند چرا که زندگی ارزش بالایی دارد و یک موهبت الهی است.

حجت الاسلام پورذهبی در سخنانی گفت:نشاط و شادی در یک جامعه آنقدر با اهمیت است که در دین اسلام زندگی با نشاط، نعمت و رحمت خداست و زندگی بدون امید، همراه با غم و اندوه خلاف رحمت و نعمت خداست و زندگی باید با امید پشت سرگذاشته شود.

وی با اشاره به نگاه اهل بیت به دنیا خاطر نشان ساخت:حضرت علی (ع) در محفلی وارد می شوند که در آن محفل افراد از بدی های دنیا می گفتند حضرت فرمود دنیا اینجوری نیست ما هرچه فضیلت می خواهیم برای آخرت کسب کنیم محصول تلاش ما در این دنیاست.

وی در ادامه گفت:زندگی جای امید است و همه ما باید نگاهمان نگاه امیدوارانه باشد و امید را به جامعه تزریق کنیم .

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه یکی از اعضا  قدیمی کانون بوده اند گفت: کار برای کودک و نوجوان از حساسیت های بسیاری برخوردار است و به ویژه توسعه کتاب و کتابخوانی را از یکی از ارزشمندترین فعالیت ها برای این قشر از جامعه نام برد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بیان خاطراتی از زمان عضویت خود در کانون پرداخت.

لازم به ذکر است، در این برنامه عضو دختر نوجوان مجتمع سنندج به قرائت اثر ادبی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =