کد خبر: 300152
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
بازدید 138
کانون لرستان در چهارمین روز هفته ملی کودک

چهارمین روز از هفته ملی کودک با نشست تخصصی انجمن قصه گویی و برگزاری برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان ، همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: 15 مهر ماه 1399  همزمان با چهارمین روز از هفته ملی کودک، با شعار «آینده را باید ساخت» برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان و انجمن قصه گویی استان برگزار شد.
انجمن قصه گویی کانون لرستان امروز با حضور اعضا و مربیان، میزبان مسلم صالحی مربی فرهنگی مرکز الشتربود که طی نشست تخصصی «شیوه های آموزش قصه گویی به کودکان» تشریح شد.
درآغاز نشست هفت ویدیو از قصه گویی های اعضا و پدر بزرگ متناسب با موضوع نشست در انجمن منتشر و  درادامه میهمان برنامه و حضار به بحث و تبادل نظر پرداختند.
براساس این گزارش: میهمان برنامه در ابتدا تاکید کرد که مهارت  قصّه‌گویی برای کودکان و نوجوانان، راه ها و شیوه‌های  قصّه‌گویی توسط مربی آموخته شود تا مهارت  قصّه‌گویی به اثری کاربردی تبدیل  شود و اگر شیوه استفاده، راه‌ها و فنون  قصّه‌گویی، تفاوت قصّه‌ها و بیان خلاقانه آن‌ها آموخته ‌شود و مربی خود را به راهکارهای عملی آن پیوند زند و مهارت  قصّه‌گویی را یک بازی بداند، با  قصّه خیال پردازی را غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.
میهمان برنامه اضافه کرد: اگر مربی چگونگی قصه‌گویی را، با در نظر گرفتن معیارهای اجتماعی، نگرش‌های اخلاقی و از همه مهمّ‌تر، احترام نهادن به حقوق کودکان، نوجوانان و ... را بیاموزد، می تواند قصّه مناسب را انتخاب کند تا هم قصّه‌گویی  را برای گوینده(خودش) و هم شنیدن قصّه‌ را برای شنونده خوشایند سازد، اگر مربّی با ابزار و چگونگی بیان قصّه، شیوه‌ها، اصول و روش های قصّه‌گویی آشنا شود، می تواند از این ابزار مهمّ برای انتقال مفاهیم و ... به خوبی بهره ببرد، البته محیط لازم قصّه‌گویی هم باید فراهم شود تا بتوان به راحتی با مخاطب ارتباط برقرارکرد و قصه گویی کودکان ادامه منطقی قصه گویی به وسیله بزرگسالان است، زیرا کودکان می آموزند تا با الگو گرفتن از بزرگسالان قصه بگویند و ارزش قصه گویی شفاهی را بشناسند.
درعین حال کودکان با قصه گفتن، اعتماد به نفس پیدا می کنند، گنجینه واژگان خود را غنا می بخشند، فکر کردن خلاق را می آموزند و عشق به زبان و قصه ها در آن ها شکوفا می شود و روش هایی که کودکان با آن ها قصه را یاد می گیرند همانند روشی است که بزرگسالان به کار می برند.
درادامه نسشت تخصصی قصه گویی، مربیان واعضا نظرات و سوالات خود را مطرح کردند و میهمان برنامه به آنها پاسخ داد.
گفتنی است در چهارمین روز از هفته ملی کودک، هفت اثر قصه گویی از اعضای مراکز کانون استان به صورت ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی، پستی و مکاتبه ای نیز، برنامه های مجازی مختلفی را برگزار کردندکه می توان به قصه گویی، کتاب خوانی، معرفی شخصیت، معرفی ایام، نقدکتاب، ساخت کاردستی، نقاشی، شعر خوانی و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =