کد خبر: 300157
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
بازدید 365
آیین مجازی رونمایی از کتاب "چشم خیس دریا"

به مناسبت هفته ملی کودک در کانون استان بوشهر آیین مجازی رونمایی از کتاب "چشم خیس دریا" که شاعر آن عبدالله علی‌پور و ناشر آن انتشارات هلیله بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، به مناسبت هفته ملی کودک آیین مجازی رونمایی از کتاب "چشم خیس دریا" در استان بوشهر برگزار شد . کتاب چشم خیس دریا آخرین کتاب منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان استان بوشهراست که شاعر آن عبدالله علی‌پور و ناشر آن انتشارات هلیله بوشهر می باشد.
سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری در این آیین مجازی که به میزبانی دو مرکز کنگان و بوشهر برگزار شدگفت: امسال هفته ملی کودک با شعار "آینده ساختنی ست" برگزار میشود  و آینده با دانش و آگاهی قطعا که آینده ای روشن و دلخواه است. وی گفت: دانش و آگا هی را کودکان ما از طریق کتاب -این یار مهربان- میتوانند به دست آورند. به همین دلیل هفته ملی کودک را فرصت مناسبی دیدیم تا تولد یک کتاب را در استان جشن بگیریم. کتابی که مجدانه و متعهدانه در پی تقویت و غنا بخشی به ادبیات کودک و نوجوان است.
در این مراسم عبدالله علی پورشاعر مجموعه شعر چشم خیس دریا گفت: ۳۰سال معلمی و ارتباطم با کودکان و آمد و رفتی که به دلیل علاقمندی به فضای کانون پرورش فکری داشتم و دیدن و خواندن آثار ویژه کودکان و نوجوانان که در کتابخانه های کانون موجود بود من را برآن داشت که در کنار قلم فرسایی، مجموعه شعری را در این حوزه به چاپ برسانم . وی با اشاره به اینکه شاعران و ناشران اندکی به حوزه ادبیات کودک ونوجوان ورود پیدا میکنند گفت: واجب دیدم برای پرداخته شدن بیشتر به این حوزه که بسیار پر اهمیت است و میتواند در رشد و شکل گیری شخصیت کودکان تاثیرگذار باشد قدمی بردارم و این شد که اقدام کردم برای نگارش شعر و چاپ اثر. 


در قسمتی از برنامه مهدی انصاری مسئول نشر هلیله بوشهر در خصوص چاپ آثار تصریح کرد: فرهنگ‌ جنوب پر است از آیین ها، افسانه ها و قصه‌ها یی که هر کدام از آنها قابلیت شعر شدن و بیان شاعرانه را دارند و چه بهتر که این مسائل به زبان کودک و نوجوان نوشته و چاپ شوند تا انتقال دهنده فرهنگ کهن و دیرپای ما به کودک یعنی نسل تازه ی جامعه باشند. وی گفت: آثار استاد علی پور را در هنگام مطالعه و بازبینی برای چاپ آثاری فاخر دیدم که باید به دست کودکان و نوجوانان استان میرسید بنابراین برای چاپ این اثر اقدام شد.
این مراسم در یک فضای گفتگوی دوسویه بین مهمانان و مخاطبین برگزار شد بیش از ۵۰ کودک و نوجوان حضور داشتند که کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه نظرات خودشان را در مورد ظاهر و محتوای کتاب بیان نمودند و با شاعر و ناشر در میان گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =