برگزاری نخستین بازدید مجازی مرکز علوم کانون بندرعباس

کودکان و نوجوانان علاقمند به فعالیت های علمی به صورت مجازی و رایگان از مرکز تخصصی علوم کانون بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ به مناسبت هفته جهانی فضا در اقدامی از سوی مجتمع آفرینش بندرعباس _مرکز تخصصی علوم کانون_ علاقمندان به علم نجوم به صورت مجازی از آسمان نما و رصدخانه آفرینش بازدید کردند.


به گفته پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان، این برنامه با هدف گرامی داشت هفته جهانی فضا و معرفی این مرکز تخصصی صورت گرفت.
مدیر کل کانون با اشاره به فعالیت های بخش فیزیک و نجوم مجتمع آفرینش کانون بندرعباس افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا این مرکز روزانه میزبان تعداد زیادی از کودکان، نوجوانان و علاقمندان به علم نجوم بوده است.
وی افزود از روزهای نخست شیوع کوید ۱۹ این مرکز با تهیه محتوا و برگزاری برنامه زنده در صفحه اینستاگرام خود ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کرده است.
مدیر کل کانون با اشاره به طراحی و اجرا بازدید مجازی مجتمع آفرینش افزود: در این بازدید محمد امین پاسلارزاده دبیرکل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس و مدرس دوره های تخصصی کانون با حضور در بخش آسمان نما این مجموعه، توضیحات مفصلی راجع به منظومه شمسی به مخاطبان ارایه کرد.
وی افزود: مخاطبان ضمن آشنایی با سیارات منظومه شمسی و صور فلکی، با حضور مجازی در رصدخانه آفرینش قمر ماه را به صورت زنده رصد کردند.
گفتنی است در این بازدید که به میزبانی فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش برگزار می شد؛ نعیم اسدی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون و کارشناس محیط زیست، بخش های اکوسیستم دریایی و جانوری و همچنین بخش سنگ ها و صدف ها معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =