نشست مجازی سواد رسانه ای

فاطمه سادات علویان: مدیریت تلفن همراه، وضع قوانین منطقی، مسلط شدن به اینترنت و ملحق شدن به فرزندان و راه اندازی جلسات گفت و گو، از راه کارهای کاهش خطرات فضای مجازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور فاطمه سادات علویان نشست مجازی سواد رسانه ای ویژه والدین و  مربیان برگزار شد.
علویان ضمن اشاره به اهمیت شناخت سواد رسانه ای برای والدین و  مربیان  مخصوصا در فضای امروزی تعریفی از سواد رسانه ای ارائه کرد.
علویان اظهار داشت:سواد رسانه ای، مجموعه ای از مهارت های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه سواد رسانه ای یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می رود افزود: برای حرکت در محیط رسانه ای پیچیده باید قادر به درک بهتر پیام های رسانه ای باشیم.

علویان گفت:  افراد  با سواد رسانه ای، قادر به کشف پیام های پیچیده ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه های مستقل خواهند بود.

این مدرس سواد رسانه ای همچنین با اشاره به نقش یاری رسان سواد رسانه ای گفت: درک چگونگی ایجاد پیام رسانه ای، تشخیص اطلاعات غلط، تعصبات و دروغ ها، ارزیابی پیام های رسانه ای، تجربیات و دانش ها و ارزش ها و باورها و ... از مزایای سواد رسانه ای دانست.

علویان اعلام داشت:  کاربری کنترل نشده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، باعث انزوا و گوشه نشینی، گسست روابط عاطفی و اجتماعی، دوری گزیدن از دوستان و همسالان، کناره گیری از بازی های فیزیکی و در نتیجه رکود جسمی و فکری کودکان و نوجوانان را به همراه دارد.

وی افزود:  در حال حاضر بلوغ نوجوانان بین ۳ تا ۵ سال زودتر اتفاق می افتد و تا قبل از دو سالگی استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه ممنوع است.

علویان مدیریت تلفن همراه، وضع قوانین منطقی، مسلط شدن به اینترنت و ملحق شدن به فرزندان و راه اندازی جلسات گفت و گو را از راه کارهای کاهش خطرات فضای مجازی دانست.

شایان ذکر است تکرار این نشست مجازی ویژه کارکنان شرکت ملی گاز بندرعباس، در روز ۱۶ مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =