وبینار تخصصی قصه گویی، سرگرمی، کودک

در سومین روز از هفته ملی کودک وبینار تخصصی قصه گویی، سرگرمی، کودک با حضور سارا امیدوار مدرس قصه گویی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سارا امیدوار کارشناس و مدرس قصه‌گویی ضمن تبریک هفته ملی کودک در این وبینار بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان سرگرمی و شادی است. قصه‌گویی با تقویت رویا پردازی باعث ایجاد نشاط و شادی در کودکان می‌شود. اولین هدف ما از قصه‌گویی قبل از آموزش، سرگرم کردن کودکان است.

امیدوار در ادامه گفت: با رویا پردازی و خیال‌پردازی کودک  می‌تواند به آرزوهای دست نیافتنی‌اش برسد. به جاهایی که نرفته، به چیزهای که  ندارد و این نیز سبب سرگرمی کودک می‌شود.

مدرس وبینار در خصوص نقش والدین در قصه‌گویی گفت: در خانه والدینی که کتاب های متفاوت ندارند می‌توانند از راه‌های دیگری برای قصه‌گویی استفاده کنند مثل گفتن خاطرات، بیان خواب‌ها به صورت قصه، قصه گفتن با اسباب بازی‌های مورد علاقه بچه ها، قصه گفتن با وسایل در دسترس مثل وسایل اشپزخانه که قطعا این روش ها باعث شادی و نشاط وسرگرمی کودک می‌شود.

سارا امیدوار کارشناس فرهنگی کانون یادآور شد:اتفاق شگرفی که در قصه‌گویی می‌افتاد همذات‌پنداری است. این همذات‌پنداری یعنی کودک خود را به جای شخصیت‌های قصه گذاشته و با غم ها و شادی‌های او شریک شود و تجربیات او را با شنیدن تجربه کند.

امیدوار در خصوص اهمیت جنبه سرگرمی در قصه‌گویی صحبت کرد و گفت:در قصه‌گویی با رویکرد سرگرمی چون برخلاف بقیه فعالیت‌ها کودک  بعد از انجام فعالیت لازم نیست چیزی را تحویل بدهد انجام آن برای کودک لذت بخش است و آنچه اتفاق می‌افتاد تخیلی است که در ذهن کودک شکل می‌گیرد و این اتفاق شاد سرگرم کننده به پرورش مهارت‌های زندگی به  کودکان کمک به سزایی می‌کند.

 امیدوار در ادامه در خصوص مهارت‌های که می‌شود از طریق قصه‌گویی به کودکان آموزش داد بیان داشت:با قصه‌گویی هدفمند گذشته از سرگرم کردن کودکان به آنها مهارتهای زندگی را نیز آموزش می‌دهیم و این مهارت ها شامل: مهارت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت تفکر، مهارت کنترل هیجانات و استرس، مهارت همدلی و مهارت‌های ارتباطی و ... است

این وبینار از سلسله وبینارهای تعریف شده در حوزه کنوانسیون حقوق کودک در ۱۴ مهر ۱۳۹۹ چهارمین روز از هفته ملی کودک برای والدین و علاقه‌مندان در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =