برگزیدگان جشنواره نماهنگ‌های نجومی معرفی شدند

کودکان و نوجوانان برتر جشنواره نماهنگ‌های نجومی استان البرز،‌هم‌زمان با روز کودک و هفته‌ی جهانی فضا معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان البرز، همزمان با ۱۶ مهر ۱۳۹۹، روز جهانی کودک و هفته‌ی  جهانی فضا،  برگزیدگان جشنواره‌ی نماهنگ‌های نجومی کانون البرز، معرفی شدند.

فرزانه ایران‌پاک، مسوول انجمن نجوم ضمن اعلام این خبر افزود  نزدیک ۴۰ اثر به دبیرخانه ی اولین جشنواره نماهنگ‌های نجومی  ارسال شده بود  که از این تعداد سه اثر برگزیده و هفتاثر نیز  شایسته‌ی تقدیر شدند.

ایران پاک ادامه داد  در این جشنواره  از علاقه مندان خواسته شده بود تا با موضوعات مختلف از جمله جهان از دریچه تلسکوپ هابل، شفق‌های قطبی، چند دقیقه در فضا و  شب به روایت عکاسان نجومی،  نماهنگ‌هایی را  تولید کنند که در نهایت ده نفز اول معرفی شدند .  

 محسن رشیدی، آرینا نوذری و نیروانا روستایی توانستند سه عنوان برگزیده ی این جشنواره را از آن خود کنند  و یگانه تکبیری، عسل خواجه احمد عطاری، روژان امیری،  کار مشترک آروین محسنیان و سیناخبیر و آثار تولیدی  هستی مهدی‌پور، آرش خدابخشی و ریحانه عربی  هفت نفر شایسته تقدیر این جشنواره شدند.

گفتنی است به سه نفر برگزیده‌ی این جشنواره در همایشی از سوی سازمان فضایی ایران هدایایی تعلق خواهد گرفت و هفت نفر شایسته ی تقدیر نیز لوح تقدیر این جشنواره را دریافت خواهند کرد .

گفتنی است با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام مراحل این جشنواره از جمله گرد آوری و داوری آثار  توسط نمایندگانی از کانون و انجمن فضایی ایران  به صورت غیرحضوری و با تکیه بر چند  موضوع محتوای علمی مناسب و به روز، زیبایی،  خلاقیت و تناسب متن و تصویر و موسیقی  انجام شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =