توجه به نیازها و حقوق کودکان، آینده کشور را تضمین می‌کند

استاندار بوشهر گفت: توجه به شخصیت، نیازها و حقوق کودک در جامعه بشری باید مورد توجه بوده و آن را فراموش نکنیم چرا که این امر تضمین کننده آینده کشور است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرساله روز و هفته ملی کودک را با کلی برنامه های متنوع در فضای شهر، در کنار دامان گسترده دریا و یا در سایه سار درختان بوستان ها و پارک ها برگزار می‌کرد ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله های اجتماعی، همچنین هم‌زمانی این روز با اربعین سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین(ع) برآن شد که از قابلیت‌های فضای مجازی برای برگزاری ویژه برنامه ها استفاده کند. عبدالکریم گراوند در آیین روز جهانی کودک  که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تبریک ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک اظهار داشت: نامگذاری این روز به این دلیل است که بزرگسالان، کودکان را فراموش نکنند چرا که آینده بشریت در دست کودکان امروز است.

استاندار بوشهر گفت: توجه به شخصیت، نیازها و حقوق کودک در جامعه بشری باید مورد توجه بوده و آن را فراموش نکنیم چرا که این امر تضمین کننده آینده کشور است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: نامگذاری روز جهانی کودک برای یادآوری این نکته است که رشد و توسعه هر جامعه ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان است.

وی با بیان اینکه توجه به نیازها و حقوق کودکان، آینده کشور را تضمین می‌کند، افزود: شعار امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای روز جهانی کودک ( آینده را باید ساخت ) است و این امر به همه ما یادآوری می کند که اگر آینده خوبی می خواهیم باید همین امروز به فکر آینده کودکان باشیم تا با دستان ایشان آینده ایران اسلامی را بسازیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اصول مهم در شکل گیری شخصیت کودکان اظهار داشت: باید به تجربیات و محیط پیرامونی فرزندان خود توجه کرده و ضمن احترام به حقوق کودکان، مراقب باشیم از تجربیات خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار شوند.

گراوند گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در شرایط شیوع کرونا اقدامات خوبی برای آموزش مجازی کودکان انجام داده که این خدمات جای قدردانی دارد .گراوند بیان داشت: در شرایط شیوع کرونا امکان حضور در بین کودکان نداشتیم اما کرونا هم موجب نمی شود که کودکان را فراموش نکنیم چرا که سرمایه های آینده کشور هستند.

سمیه رسولی مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهربا اشاره به اهمیت و ارزش دوران کودکی عنوان نمود: کودکان، نعمت و برکت زندگی و سرمایه های ارزشمند آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخته شود و روز جهانی کودک بهانه‌ای برای ورود به جهان کودکان و شناخت بهتر و بیشتر حقوق آنان و تلاش برای تحقق آن است.

سمیه رسولی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های کانون در شرایط کرونا و  یادآوری تلاش‌های مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر  گفت : کانون پرورش فکری در جهت تحقق اهداف تربیتی برای داشتن نسلی دانا و توانا گام برداشته است. وی گفت: حتی در شرایطی که شیوع ویروس کوچک اما خطرناک کرونا خیلی از مراکز آموزشی را تعطیل کرد، کانون هرگز دست از کار نکشید، عقب ننشست، شرایط و کمبود امکانات را بهانه نکردند بلکه در حرکتی جهادی متعهدانه ایستاد و در دو رویه حقیقی و مجازی تلاش کرد تا نگذارد کودکی از نعمت دانستن محروم بماند، چرا که در کانون ما معتقدیم دانایی توانایی‌ست و توانا بود هرکه دانا بود.

همچنین سمیه رسولی تصریح کرد: در این راه که با تلاش کلیه همکاران همراه بود از عبدالکریم گراوند استاندارمحترم  بوشهر که متعهدانه، مهربانانه و پدرانه با دیدی خردمندانه و امیدبخش حمایت‌گر فعالیت‌های فرهنگی کانون برای کودکان و نوجوانان استان عزیزمان بوشهر بوده و هستند تشکر  و قدردانی میکنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =