بچه‌های طبس صاحب آسمان نمای دیجیتال شدند

همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک آسمان‌نمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون طبس در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در آیین افتتاح گفت: این آسمان‌نما با اعتباری بالغ بر 2۰۰میلیون تومان در زمینی به مساحت ۶۰ مترمربع به احداث شده است.
وی هدف از راه‌اندازی آسمان‌نمای کانون را کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در حوزه نجوم دانست و افزود: علاوه بر اعضای کانون، دانش آموزان مدارس و تمامی علاقه‌مندان به علم نجوم نیز می‌توانند از امکانات آسمان نما بهره‌مند شوند و زیبایی‌های آسمان شب را با شگفتی‌هایش زیباتر از همیشه بینند.
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی هم‌چنین خاطرنشان کرد: دوآسمان‌نمای دیگر کانون نیز پیش از این در شهرستان‌های فردوس و درمیان به بهره برداری رسیده است.
آیین آغاز به‌کار آسمان‌نمای کانون در شهرستان طبس هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک  با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه طبس، و جمعی از مسئولان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون طبس برگزار شد.
لازم ‌به یادآوری است چهارمین آسمان‌نمای کانون در استان خراسان جنوبی نیز به‌زودی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =