بزرگداشت روز جهانی کودک در شورای اداری استان

۱۶ مهرماه ۹۹ همزمان با روز جهانی کودک، گزارشی از فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای اداری استان ارائه و بیانیه روز جهانی کودک توسط یکی از اعضای فعال کانون قرائت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تسلیت و تعزیت اربعین حسینی و بزرگداشت هفته ملی و روز جهانی کودک از شرایط خاص شیوع کرونا و نیاز هر چه بیشتر به پرکردن هدفمند و مناسب اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گزارشی از انتقال فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به فضای مجازی (سایت پیک امید و سایر بسترها) و تولید محتوا در زمینه های مختلف قصه گویی،   معرفی کتاب، بازی و سرگرمی و آموزش شعرسرایی، داستان نویسی، نمایش خلاق، انیمیشن و... و. داد.

زره ساز در ادامه با اشاره به فعالیتهای کانون به عنوان مسئول دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان گفت: اصلی ترین نیاز جامعه در حوزه حقوق کودک، حساس سازی جامعه و یادآوری اهمیت دوران کودکی و نیازها و خواسته های کودکان است. کانون پرورش فکری در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی و کشف و پرورش استعدادهای هنری و ادبی کودکان، در زمینه آموختن  مهارتهایی چون اعتماد به نفس، مهارت نه گفتن، کنترل خشم، حل مسئله، تصمیم گیری و تاب آوری در راستای مصون سازی کودکان و پیشگیری از آسیب‌ها با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر، ادبیات و مطالعه گام بر می دارد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان نیز با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دیگر سازمانهای اجرایی استان، کارگاه های آموزش فرزندپروری و ارتباط موثر با کودک و نوجوان در مناطق مختلف استان را برگزار کرده و در این ایام نیز این آموزش و اطلاع رسانی از طریق تولید محتوا در فضای مجازی و برگزاری وبینارهای تخصصی صورت می گیرد.

شایان ذکر است بیانیه روز جهانی کودک توسط مهدیه سادات حسینی عضو فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرائت و مهندس جعفری سرپرست استانداری از ایشان تقدیر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =