بنیامین نوجوان عضو کانون که هنرش را وقف رفع مشکلات اجتماعی می کند

بنیامین شیروان لک نوجوان ۱۴ ساله گچسارانی عضو کانون پرورش فکری ک.دکان و نوجوانان است که تاکنون ۲ کتاب برای رفع چالش های اجتماعی ویروس کرونا و بقای حیات وحش نگاشته است.

به گزارش روابط عمومی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ،او با وجود داشتن مشکل کم بینایی اما با درک شرایط اجتماعی در قالب داستان و به زبان ساده برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش می کند.

بنیامین امسال مقام دوم جشنواره ملی هر خانواده یک کتاب یاریگران زندگی در رشته داستان را کسب کرده است.

او در سال۱۳۹۹ همچنین در نخستین جشنواره قاب ماندگار ویژه مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نفر اول تقدیر شد. در این جشنواره یکهزار و۵۰۰ اثر شرکت داشتند.

بنیامین نوجوان داستان ما در سن ۱۱ سالگی کتاب «ماجراهای شاهزاده» و« لک لک ها »را با موضوع حیات وحش نوشت که در آن با توجه به خشکسالی های آن سال ها به زبان داستان از مخاطبان خود خواسته شده تا برای تامین غذا و آب حیات وحش مشارکت کنند.

بنیامین که هم اکنون در پایه نهم تحصیل می کند به تازگی دومین کتاب خود با نام مهمان ناخوانده کرونا را به رشته تحریر درآورده است.

او هنر نویسندگی  و موفقیت در زندگی را مدیون عرفان برادر نابینای خود می داند.

عرفان شیروان لک برادر عرفان که به دلیل یک بیماری ارثی در زمان کودکی نابینا شد اکنون که جوانی ۲۰ ساله است هفت کتاب نگاشته است.

کتاب مهمان ناخوانده کرونا به نویسندگی بنیامین شیروان لک امروز سه شنبه پانزدهم مهر با حضور مسئولان رونمایی شد.

بنیامین می گوید: کتاب مهمان ناخوانده کرونا داستان سه کودکی است که در دوران انتشار بیماری کرونا بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازی فوتبال حاضر و به بیماری ویروس کرونا مبتلا و خانواده آنان هم گرفتار این بیماری می شوند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره یک گچساران در آئین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب مهمان ناخوانده کرونا به زبان ساده و داستانی از کودکان می خواهد دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت کنند تا شاهد بیماری یا خدای ناکرده مرگ نزدیکان خود نباشند.

پرویز شاکری افزود: رونمایی از این کتاب به دلیل اینکه نویسنده آن یک دانش آموز است به عنوان نخستین برنامه های هفته کودک امسال در گچساران انجام شد.

وی بیان کرد:این کتاب در ۱۶ صحفه رنگی از سوی انتشارات تخت جمشید استان فارس منتشر شده است.

شاکری ابراز داشت: این کتاب در ۲ هزار نسخه منتشر شده و قیمت هر نسخه آن ۱۲ هزار تومان است.

شاکری با اشاره به اینکه نویسنده کتاب مهمان ناخوانده کرونا دارای مشکلات بینایی است و هزینه انتشار کتاب به صورت شخصی از سوی خانواده فرهنگ دوست او تامین شده از دستگاه های اجرایی خواست تا با خرید کتاب مهمان ناخوانده کرونا ضمن کمک به کتابخوانی گامی برای مهار ویروس کرونا بردارند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی کتاب برای تشویق نسل جوان به مطالعه تلاش بنیامین شیروانی لک برای نوشتن کتاب را الگویی برای سایر دانش آموزان دانست.

هفته ملی کودک امسال از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه بوده و شعار آن نیز «آینده  را باید ساخت» است. 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =