در حضور استاندار خراسان رضوی بیانه روز جهانی کودک قرائت شد

بیانیه روز جهانی کودک توسط مهدیه سادات حسینی عضو فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در حضور مهندس جعفری سرپرست استانداری قرائت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی،  در متن بیانیه روز جهانی کودک آمده است:

من خواب رنگی پروانه های جهانم و ماهی ها انگشتانم را دوست دارند وقتی صورت روشن آب را نوازش می کنم. کودکی ام قد می کشد پا به پای نهال درخت های توت و ساقه ی سبز آفتابگردان ها.

می خواهم به بارانی بیندیشید که پای طراوت را به دنیایم باز کند. به رنگین کمانی که آرزوهایم را از عصر امروز بر صبح فردا پل بزند و دوچرخه ای که برایم در سبدش شادمانی و آرامش گذاشته باشید. به من یاد بدهید چگونه با مردم سرزمینم، با طبیعت پهناور و چشم نوازش مهربان باشم. به من بگویید از تاریخی که دوست دارم از آن بیشتر بدانم. مرا با کلام خدا، با سخنان پیامبران و داناترین و مهربان ترین انسان های جهان آشنا کنید.

نام من را در تصمیم‌های بزرگ و سرنوشت سازی که می گیرید به خاطر داشته باشید. دلم می خواهد نویسندگان بیشتری برای من بنویسند تا چیزهای بیشتری از جهان بدانم. دلم می خواهد فقر و تنگدستی به خانه ی ما نیاید.

دلم می خواهد در خیابان ها دختران و پسران گل‌فروش را پیدا کنید دست بر شانه های کوچکشان بگذارید و  بپرسید که خانه ی آنها کجاست؟ و آیا کسی را دارند که از آنها مواظبت کند؟

صداقت، درستکاری، کمک به دیگران، قضاوت نکردن، بخشش و گذشت و ادب و دانایی را از شما  می آموزم و آنها را در سینه ام حفظ می کنم مثل پرنده ای که آواز صبحگاهش را.

با زیباترین لبخند، روز جهانی کودک را به شما تبریک می‌گویم و شعار این روز را در گوشتان زمزمه می کنم  «آینده را باید ساخت.»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =