تقدیر از پزشک دوستدار کودکان و عضو سابق کانون

همزمان با روز جهانی کودک از محمد حسن اعلمی پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و دبیرعلمی مسابقه بین‌المللی نقاشی دست های پاک تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی،   ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون ضمن تبریک روز جهانی کودک در جمع پزشکان بیمارستان فوق تخصصی کودک اکبر گفت: پیشرفت علم پزشکی در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در حوزه کودکان به وجود آمده است و این مسئله نشانگر این است که اهمیت و جایگاه کودکان در حوزه بهداشت و درمان بسیار زیاد است.

ابراهیم زره‌ساز در ادامه گفت: سلامت کودکان سلامت فیزیکی، ذهنی و اجتماعی آنان را شامل می گردد. اهمیت حفظ سلامت کودکان از لحاظ تغذیه مناسب، خواب روزانه کافی و تحرک و ورزش در آنها، برای اکثر والدین شناخته شده است. ولی کودکان نیازهای دیگری هم دارند که باید به آنها اهمیت داده شود.

مدیرکل کانون استان افزود کانون پرورش فکری به عنوان مسول کنوانسیون حقوق کودک تلاش می کند تا کودکان و والدین را با حقوق کودکان آشنا سازد.

ابراهیم زره ساز در ادامه ضمن تشکر  از زحمات دکتر محمد حسن اعلمی گفت: ایشان علاوه بر اینکه عضو سابق مرکز ۲ مشهد بوده‌اند به عنوان دبیر علمی مسابقه بین المللی (دستهای پاک، نجات بخش زندگی) نیز خدمت فراوانی به کودکان می‌کنند.

دکتر اعلمی جزو پزشکانی هستند که علاوه بر سلامت جسمانی کودکان در بحث فرهنگی و هنری هم دغدغه‌مند هستند.

در این جلسه دکتر اعلمی ضمن بیان خاطراتی از دوران عضویت خود در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری در مشهد گفت: من به کانون مدیونم زیرا لذت شیرین کتابخوانی و غرق شدن در داستان و خیالپردازی را به کودکی من هدیه کرد. علاقه‌ای که امروز هم با من همراه و در من زنده است.

پخش کلیپی از تلاشهای دکتر اعلمی، اهدای تندیس و همچنین کارت عضویت نمادین ایشان در کانون، پایان بخش این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =