دو کتاب‌خانه سیار روستایی و یک مرکز کانون زبان ایران افتتاح شد

هم‌زمان با هفته ملی کودک، حرکت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپیدار و پاتاوه و فعالیت مرکز آموزش زبان شهرستان گچساران استان کهگیلویه ‌و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دو کتاب‌خانه با ۲هزار جلد کتاب از این پس خدمات فرهنگی‌هنری خود را در ۲۳ روستای مناطق  بویراحمد و دنا ارایه می‌کنند.
در آیین آغاز حرکت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی سپیدار و پاتاوه  حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر نقش ترویج کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولان اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور به‌ویژه در روستاها باشند حتما کودکانی کتابخوان پرورش خواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها به یک سازمان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می‌شود افزود: کانون به عنوان یک نهاد دولتی با مربیان مجرب و توانایی‌های ویژه‌ می‌تواند در مناطق محروم برای کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی کند.
کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه ‌و بویراحمد نیز در مراسم آغاز به کار کتابخانه‌های سیار روستایی گفت: کتابخانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می‌رسانند و عضویت و استفاده از فعالیت‌ها در آنها رایگان است.


هم‌چنین در شهرستان گچساران استان کهگیلویه‌ و بویراحمد مرکز آموزشی کانون زبان ایران، هم‌زمان با ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک روز ۱۶ مهر فعالیت خود را آغاز کرد تا از این پس سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان این شهر می‌توانند آموزش‌های لازم در زمینه‌ زبان‌های خارجی را فراگیرند.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مرکز آموزشی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کانون زبان ایران به نشانی www.ili.ir مراجعه کنند و در صورت نیاز به آگاهی بیشتر با شماره ٠٧۴٣٢٢٢٧٢٢١ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =