تعامل کانون و صدا و سیمای البرز برای شناسایی استعدادهای کودکان  و نوجوانان

مسوولان کانون استان و جمعی از مسوولان صدا و سیمای البرز، بر ضرورت تعامل فرهنگی به منظور شناسایی و ظهور  استعداد های کودکان و نوجوانان  تاکید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز در ابتدای این دیدار مسعود متانی، مدیر تولید سیما با اشاره به سابقه‌ی فعالیت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  به برنامه‌های خوب تولید شده  به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با عنوان «طلوع امید» و تولید ویژه برنامه کودک استان با عنوان «بومرنگ» اشاره کرد و این همکاری‌ها را آغاز تعامل بیشتر برای فراهم کردن برنامه‌های در خور برای کودکان و نوجوانان استان دانست.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط کرونا و ضرورت تولید برنامه‌های پر محتوا با تعامل بیشتر کانون و صدا و سیمای البرز این مهم محقق شود .

محمد ورزدار، معاون سیمای مرکز  البرز نیز در سخنانی ضمن ابراز خوش‌حالی از فراهم شدن شرایط  همکاری مشترک این دو نهاد و با اشاره به اهمیت کودک و جایگاه کودکی در فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) به ظرفیت‌های خوب موجود در این حوزه و عدم بهره‌وری کامل نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها اشاره کرد و افزود ما هنوز از ظرفیت کامل خود برای کشف و پرورش کودکان و نوجوانان بهره نبرده‌ایم .

ورزدار هم‌چنین به لزوم توجه به خواسته‌های کودکان و نوجوانان و تغییر زاویه‌ی دید برنامه سازان کودک از بزرگسال به کودک و شناسایی توان و استعدادهای کودکان و لزوم توجه به خلاقیت و ابتکار آنان در برنامه‌سازی اشاره کرده و  از مسوولان کانون و همکاران رسانه  خواست تا  با تغییر الگوهای قبلی و یک برنامهریزی منسجم بر اساس محتوا و گروه سنی،  در شناسایی استعدادها به ویژه استعداد های موجود در  مناطق کم برخوردار  و روستاهای استان تلاش کرده  و توجه خود را معطوف شهر کرج نکرده و به ظرفیت‌های موجود در تمام گستره‌ی استان توجه کنند.

این مقام مسوول هم‌چنین به معرفی فعالیت‌های شبکه‌ی استانی البرز برای کودک، نوجوان و جوان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به محتواهای مناسب تولید شده توسط کانون و مطالبات موجود مدیرکل و سایر همکاران کانون با حضور در برنامه های مختلف، زمینه‌ی گسترش و توسعه مراکز ثابت و سیار را فراهم کرده و فعالیت‌های خوب کانون را در سطح استان، منتشر کنند.

قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون البرز نیز در سخنانی در این نشست ضمن معرفی کوتاهی از کانون و فعالیت‌های آن و عدم گسترش فیزیکی مراکز در ده سال گذشته،  به سیاست‌های کلی  و رویکرد  فعالیت‌های کانون در دو حوزه‌ی توجه به مخاطبان نوجوان و انجمن‌ها و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرده و با بیان این نکته که  کانون سعی دارد از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند، از تعاملات و شرکای فرهنگی کانون در فعالیت های مختلف سخن گفت.

مدیر کل کانون هم‌چنین به ضرورت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرده و توجه به نگاه و  خواسته‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان و لزوم فراهم کردن زمینه برای بروز  استعدادهای آنان با توجه به فعالیت های غیر مستقیم  را مهم خواند و افزود ما در کانون امکان تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان  و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های ‌ آنان را داریم و از صدا و سیما می‌خواهیم که این توانمندی‌ها را به نحو شایسته  به سمع و نظر مردم عزیز استان برساند.

سلیمانی هم‌چنین به  فعالیت‌های کانون زبان ایران در استان و بستر جدید فعالیت‌ها در حوزه‌ی مجازی با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا  و فعالیت‌های ویژه کتابخانه سیار اشاره کرده و افزود: ما حاضریم در یک برنامه‌ریزی منظم،  تمام توانایی، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خود را برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان به کار بندیم .

مسعود مهدی، تهیه کننده ویژه برنامه‌ی کودک استان با عنوان «بومرنگ» نیز که  به تازگی توانسته عنوان برتر در بین برنامه های کودک مراکز استان را کسب کند،  ضمن اشاره به تعاملات خوب با کانون و تولید محتوای مناسب برای کودکان،  ابراز امیدواری کرد که در آبنده ی نزدیک در تعامل بیشتر با کانون سطح برنامه ارتقا یافته و فعالیت‌های شایسته‌ی بیشتری برای کودکان و نوجوانان تولید شود .

مهری فلاح، معاو.ن فرهنگی، اجرایی کانون البرز نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت تعامل کانون و صدا و سیما در معرفی و شناسایی استعدادها فعالیت های کانون را برآیندی برای بروز و معرفی استعداد ها دانسته و از نگاه فرهنگی و خوب مدیرکل کانون و  همکاران صدا و سیمای البرز قدردانی کرد.

فلاح نیز با اشاره به محتوای خوب برنامه کودک استان به ویژه بخش «نامک کتابچی» که به معرفی کتاب‌های مناسب برای کودکان اختصاص دارد، این برنامه‌ها را  حاصل تعامل خوب دو نهاد خواند و ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد برنامه‌های بهتری برای مخاطبان باشیم.

نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که تعاملات کانون و صدا و سیما بیش از پیش و در جهت تحقق اهداف هر دو سازمان ادامه یابد.

  بحث و بررسی در خصوص تاسیس و راه اندازی استودیوی ویژه‌ی کودک در کانون با همیاری و کمک هر دو طرف  و بررسی سایر  زمینه‌های همکاری از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که روز یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ در سالن جلسات صدا و سیمای البرز برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =