ویژه‌برنامه بچه‌های اربعین به مناسبت روز جهانی کودک

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک، ویژه‌برنامه‌ بچه‌های اربعین با حضور کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر جعفر ابراهیمی(شاهد) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این ویژه‌برنامه، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان طی سخنانی در ارتباط با روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: امسال با توجه به اینکه این هفته مصادف شد با ایام ماه صفر و اربعین حسینی و نیز شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها بیشتر در بستر فضای مجازی برگزارشده و تداوم دارد.

احدزاده ضمن قدردانی از همراهی همیشگی رسانه‌ها، به‌ویژه صداوسیمای استان در انعکاس برنامه‌ها، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این هفته با لحاظ شعار«با تمرین زندگی، آینده را باید ساخت» در راستای تأکید و تبیین بیش‌ازپیش حقوق کودک بوده و در استان هم، هم‌زمان با برنامه‌های ملی کانون با شعار «ما می‌توانیم»، در اندیشه القای تفکر «ما می‌توانیم آینده را بسازیم» بودیم.

وی بابیان اینکه هرچند برای نهادی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرروز، روز کودک است. افزود: با لحاظ چالش‌های موجود تربیتی و نیز حاکمیت شبکه‌های اجتماعی در زندگی نوین، باید نسبت به واکسینه سازی تربیتی و مهارتی و آموزش‌های حقوق شهروندی، بیش‌ازپیش اهمیت داد.

مدیرکل کانون استان به فعالیت کانون مجازی و کارگاه‌های مختلف آنلاین هم اشاره داشته و اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف برخط، در دو سطح استانی و کشوری از طریق سایت  kpf.ir  برای نسل کودک و نوجوان پیش‌بینی‌شده که از این طریق دعوت به شرکت در این کارگاه به عمل می‌آید.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز در رابطه با سربازان قزل‌باش و اهمیت تاثیرگزاری آن در تاریخ ایران مطالبی را عنوان نمود و یادآور شد که آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ پرافتخار ایران از طریق ساخت عروسک و اسباب بازی می تواند نقش سازنده در تربیت ایرانی اسلامی آنها داشته باشد، بر این اساس وی ایده ساخت عروسک قزل‌باش را از جمله اقدامات مهم در این زمینه دانست.

در ادامه برنامه، از کتاب «بهاری‌تر از بهار» حاوی آثار ادبی (شعر و داستان) اعضای مراکز استان رونمایی شد و اعظم پارسا مهر، عروسک‌ساز، در مراسم رونمایی از عروسک سرباز «قزل‌باش» که به‌عنوان نمادی از تاریخ سلسله‌ی صفوی است، گفت: مراحل ساخت عروسک مذکور طی فرایندهای مختلف و پژوهشی که از منابع تاریخی به‌دست‌آمده است، طراحی و اجراشده است.

همچنین، شعرخوانی اعضا از مجموعه کتاب «بهاری‌تر از بهار»، پخش کلیپ سردار دل‌ها و تقدیر از برگزیدگان فراخوان‌های کشوری و بین‌المللی ازجمله برنامه‌ها بود.

شایان‌ذکر است، گفتگوی مدیرکل کانون استان با صداوسیمای مرکز اردبیل ازجمله برنامه‌های «سلام ساوالان»و«اویم اجاقیم» (خانواده)، مصاحبه با رسانه‌ها و خبرگزاری‌های محلی و همچنین همکاری با سایر نهادها در ارتباط با هفته ملی و روز جهانی کودک، شامل:  برپایی نمایشگاه شهری آثار عکاسی‌ و نقاشی‌های کودکان در پیاده راه اسفریس مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی و «کودک و اربعین» در فرهنگ‌سرای بانوان اردبیل، از اهم فعالیت‌های این ایام بود.

لطفا گزارش تصویری این ویژه برنامه را اینجا مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =