بخشهای صدایی بر روی ساز مرجع تشریح شد

کارگاه تخصصی انجمن سرود کانون لرستان با موضوع: «تعیین و تطبیق گستره صدایی بر روی ساز مرجع» و حضور استاد «سهیل مطیعا» دبیر انجمن سرود کانون برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: روز دوشنبه 21 مهرماه 1399 کارگاه «سرود» با موضوع:  «تعیین و تطبیق گستره صدایی بر روی ساز مرجع» با تدریس سهیل مطیعا و حضور اعضا، رابطین سرود و مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان در انجمن سرود لرستان برگزار شد.
سهیل مطیعا دبیرانجمن سرود کانون در ابتدای این کارگاه تعاریفی از گروه(کُر)، شناخت بخشهای صدایی انسانی بر روی ساز مرجع و... بیان داشت و گفت: چهار بخش اصلی صدا تشکیل دهنده یک گروه کُر هستند.
مطیعا نت های مختلف را بر روی ساز مرجع  با ارسال عکس تشریح کرد و صداهای مختلف را با نت ها را مورد بحث قرار داد و صداهای زیر و بم  میانه و قابلیت و گستره صداها را توضیح داد.

این استاد موسیقی درادامه نمونه های از صداهای مختلف را برای درک بیشتر مطالب در گروه به اشتراک گذاشت و به سوالات شرکت کنند گان پاسخ داد.
در بخش بعدی این کارگاه سهیل مطیعا ضمن تاکیید بر مطالعه و بالابردن آگاهی مربیان و اعضا در خصوص  موسیقی و گروه سرود برای تقویت صدا ، تمرین بیشتر و شنیدن اجراهای سرود را توصیه کرد.   
کارگاه تخصصی سرود کانون پرورش فکری لرستان «تعیین و تطبیق گستره صدایی بر روی ساز مرجع»  با طرح پرسش های از سوی اعضا و مربیان و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =