نخستین مهرواره شعر آیینی«اشک‌ماه» به نقطه‌ی پایانی رسید

نخستین مهرواره شعر آیینی «اشک ماه» با درخشش «نوریه‌گیتی‌بین» و «ایلیا صفدری»، اعضای گیلانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌کارخود پایان‌داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «نوریه‌گیتی‌بین» و «ایلیا صفدری»، به‌ترتیب عضو ارشد و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری مجتمع  کانون رشت درحالی عنوان برگزیده مهرواره«اشک‌ماه» را ازآنِ خودکردند که ۳۰۹ عضو انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری با ۳۹۴ اثر در این رویداد ادبی شرکت‌داشتند.

برپایه این گزارش، محمدسعید میرزایی، محمدعلی مقیمی، سجاد رشیدی‌پور، لیلا کردبچه و حسین تولایی نیز هیئت انتخاب پایانی دو بخش ارشد و نوجوان این مهرواره بودند که هم‌زمان با روزهای ماه محرم، در مرداد ۹۹ فراخوان‌شد.

گروه انتخاب این فراخوان غیررقابتی، بدون مقایسه آثار بایکدیگر و با درنظرگرفتن معیارهایی چون: رعایت اصول صحیح عناصر و ساختار شعر و نگاه تازه به واقعه‌ی عاشورا، پرهیز از شعارزدگی و هم‌چنین، کشف شاعرانه و سلامت زبان، ۳۹  نفر از خالقان این آثار را بدون رتبه‌بندی، شایسته‌ی عنوان برگزیده معرفی‌کرد.

یادآوری‌می‌شود، از صاحبان آثار برتر با ارسال لوح‌سپاس و هدیه فرهنگی قدردانی و آثار برگزیده نیز در قالب کتاب مهرواره، از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری منتشرمی‌شود.

گفتنی‌است، طاهره نژادغلامی، مربی واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان نقشی اثربخش در رشد و بالندگی «نوریه‌گیتی‌بین» و «ایلیاصفدری» داشته‌ و دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =