طرح اهدای کتاب‌های کانون به ۱۰۰ روستای محروم گلستان

محبوبه رجب نسب گفت: فاز اول طرح اهدای ۵۰۰۰ جلد کتاب کانونی به ۱۰۰ روستای کمتر توسعه یافته که با هدف توسعه‌ی روستاهای تحت پوشش کتابخانه های سیار روستایی، جذب شرکای فرهنگی در بخش امانت کتاب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان خلاق، خودباور و مستعد در هفته ملی کودک آغاز گردید، توسط کتابخانه‌های سیار روستایی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، محبوبه رجب نسب با بیان این موضوع گفت: به منظور دسترسی بچه‌ها به کتاب در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته، ۵۰۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان، در موضوعات متنوع علمی، داستانی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و ... در حال توزیع است.

وی اظهار داشت: در جهت توزیع عادلانه، ابتدا ۱۰۰ روستا و رابطان انها شناسایی و در هر روستا ۵۰۰ جلد کتاب از طریق مربیان کتابخانه‌های سیار در اختیار رابطین قرار می گیرد و در ادامه رابطان روستا که کتاب دریافت کردند، در امر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی شرکای فرهنگی کانون محسوب شده و گزارش امانت کتاب را در اختیار مربیان کتابخانه‌های سیار قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این روستاها از نظر بعد مسافت خارج از روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار می باشند،گفت: برای اولین بار است که این روستاها از کتاب‍های کانونی بهره مند می‌شوند.

گفتنی است در این طرح که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان انجام شد، بچه‌های ۱۰۰ روستا از نعمت کتاب و کتابخوانی بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش، کتاب‌های اهدایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روستاها توزیع می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =