کد خبر: 300382
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
نتایج فراخوان " من و بازی دوست داشتنی ام " منتشر شد

با هدف معرفی بازی های بومی و محلی استان، مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری بندرعباس، اولین فراخوان " من و بازی دوست داشتنی ام! " را برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نتایج فراخوان " من و بازی دوست داشتنی ام " منتشر شد.

کلمچا، سنگ چلکا، دار توپا، تیله پا، هفت سنگا و... از جمله بازی های بومی و محلی استان پهناور هرمزگان است؛ که شادی بخش دوران کودکی و نوجوانی مردمان ساحل نشین این استان است.  

با هدف معرفی بازی های بومی و محلی استان، مرکز شماره ۳ بندر عباس، اولین فراخوان " من و بازی دوست داشتنی ام! " را برگزار نمود.

این مسابقه  به صورت مجازی انجام شد و هر شرکت کننده، یک فیلم از اجرای بازی خود را  به دبیرخانه مسابقه ارسال نمود.  

آسیه غلام حضرت حجت مربی فرهنگی و طراح این مسابقه گفت: پرورش خلاقیت و رشد استعداد های کودکان و نوجوانان مهمترین هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است و بازی یکی از جذاب ترین راه ها برای رسیدن به این اهداف مهم است.

وی گفت: استان هرمزگان به واسطه ی اصالت و پیشینه ی تاریخی اش، نقش بسزایی در پیدایش و ظهور بازی های بومی و محلی داشته؛ که متاسفانه امروزه با گسترش زندگی شهرنشینی و هم چنین مانوس شدن کودکان و نوجوانان با بازی های رایانه ای، این بازی ها به دست فراموشی سپرده شده است.   

وی مهمترین هدف از برگزاری این مسابقه را بازنمایی و یادآوری شور و نشاطِ بازی های بومی و محلی و چشاندن آن به ذائقه ی کودکان و نوجوانان امروز دانست.

این مربی بچه ها افزود:در شرایط شیوع بیماری کرونا بچه ها در انجام بازی های کامپیوتری و ویدئویی افراط کرده و آسیب های جسمی و روحی آنان را تهدید می کند.

وی افزود: این مسابقه برای گروه سنی  ۶ تا ۱۲ سال برگزار شد و آثار رسیده نمایان گر شور و شوقی است که انجام این نوع بازی های دسته جمعی، به طور ناخودآگاه در روح و جان آدمی ایجاد می نماید و نه تنها کودکان و نوجوانان را، بلکه بزرگسالان را هم مسرور می کند.  

آسیه غلام حضرت حجت گفت: در پایان مهلت فراخوان آثار رسیده داوری شدند  و از بین فیلم ها این آثار تعدادی به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر اعلام و برای آنان هدایایی ارسال شد.

اسامی برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر به شرح زیر است:

برگزیدگان:

- " کم پر، کم پوچ " اثر محمد غلامی  ۸ ساله از مرکز فرهنگی شماره ۲ بندر عباس 

- " تیلیا بازی " اثر محمد رحیمی  ۸ ساله از مرکز قشم 

-  "بازی سنگ چلکا " اثر  مهدیه اسماعیلی  ۱۲ ساله  از مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ 

- " بازی هفت سنگا " اثر محمد متین عوض زاده، ۱۱ ساله از مرکز ۳ 

- " دوز بازی " اثر هستی جعفر ی از دبستان ملی گاز بندرعباس 

- فیلم " بازی مات شیطان " اثر پرنیان اسماعیلی  ۱۲ ساله از مرکز قشم 

شایسته تقدیر:

- " بازی سنگ چلکا " اثر الهه خرامیده از مرکز ۲ 

- " دوز بازی " اثر نگین حامدی از مرکز شماره ۳ 

- " پرپروک بادی  " اثر محمد طاها سالاری ۷ ساله از مرکز سیار روستایی بندر عباس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =