کد خبر: 300388
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بازدید 346
انسان خوشحال از منظر حافظ

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به مناسبت نکوداشت لسان الغیب حافظ شیرازی وبیناری با موضوع "انسان خوشحال از منظر حافظ" برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، به مناسبت نکوداشت لسان الغیب حافظ شیرازی وبیناری با موضوع "انسان خوشحال از منظر حافظ" توسط کانون استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست که با حضور عباس عاشوی نژاد، استاد دانشگاه ؛ محقق و حافظ پژوه و رئیس انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر برگزار شد، کلیه‌ی مربیان استان و همچنین چند تن از اساتید دانشگاه حضور داشتند.

مدیرکل کانون باتوجه به پژوهش‌های مدرس نشست عباس عاشوری نژاد در زمینه حافظ شناسی داشتند گفت: اشعار حافظ از دیدگاه روانشناختی از جنبه‌ی حال خوب، روان سالم، مثبت اندیشی ؛ به نوعی به شعار کانون پرورش فکری "خوب زندگی کردن، تمرین میخواهد" ارتباط پیدا می‌کند و مربیان ما با دریافت این موضوع می‌توانند در تربیت نسل جدید تواناتر باشند.

در ادامه عباس عاشوری نژاد، درخصوص موضوع نشست مباحث را پی گرفته و بیان داشت: حافظ در غزلیات خود به انسان امید داده و نمی‌توان خوشبختی و خوشحالی و شادمان زیستی را در خارج از انسان جستجو کرد، حال آنکه حافظ به این نکته مهم اشاره دارد که انسان بایستی گوهر وجودی خود را کشف کند.

و همچنین گفت : در حال حاضر که جامعه جهانی گرفتار ویروس خطرناکی چون کرونا شده‌ است باید موقعیت های مثبت این موضوع را دریابیم و فرصت مغتنمی برای ما فراهم شده تا بتوانیم زمان بیشتری در کنار فرزندانمان باشیم و این موضوع یعنی ایجاد و خلق فضایی پر از اتمسفر شادی و تجربه‌ی خوب زیستن با یکدیگر است.

عباس عاشوری نژاد در ادامه صحبت های خود در مورد حافظ بیان داشت: سخت نگرفتن در زندگی  و هوشمندانه برخورد کردن با مشکلات یک هنر است ضمن اینکه ریشه در روان شناسی و فلسفه دارد چون انسانی که فلسفه‌ی هستی را بداند سخت نمی گیرد و این موضوع ریشه در نظام فکری و فلسفی حافظ دارد .

عاشوری نژاد با بیان مثال گونه ابیات و اشعار حافظ از فکر و اندیشه حافظ در مورد چگونگی مواجهه با مشکلات و ناملایمات زندگی و کمک به پشت سرگذاشتن سختی ها و دشواری‌ها پرده برداشت و گفت:"از منظر حافظ که خود قرآن را به عنوان کلام خالق یکتا در سینه دارد و تطبیقی که بین اندیشه و عشق دارد با تکیه بر کلام خداوند می‌توان ردپای یک انسان شاد و متوکل را جستجو کرد".

این وبینار که در تاریخ 22 مهرماه روز سه شنبه ساعت 11 صبح برگزار گردید و بسیار مورد توجه و استقبال مستمعین قرار گرفت راس ساعت 13 به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =