اکران فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» تا پایان ماه صفر

فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به کارگردانی حجت‌الله ناظری در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان و عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به نویسندگی مهدی پوررضائیان روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است که تا پایان ماه صفر در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir به‌صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.
بر اساس این گزارش، نمایش «طفل و تیر و تشنگی» کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفت.
این نمایش که به شیوه زنده-عروسکی اجرا شد، درباره واقعه عاشوراست. تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد. باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین(ع) است و... و.
بر همین اساس، هنرمندانی همچون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی و سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی، ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.
یادآوری می‌شود الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر، رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، نسیم یاقوتی طراح صحنه، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و بهزاد غریب‌پور طراح پوستر از دیگر عوامل این اثر هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =