برگزیدگان مسابقه ادبی نامه ای به علمدار وفا در کربلا  معرفی شدند

با انتخاب هیات داوران ، اسامی برگزیدگان مسابقه ادبی« نامه ای به علمدار وفا در کربلا» در کانون پرورش فکری لرستان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه « نامه ای به علمدار وفا در کربلا» اسامی برگزیدگان اعلام شد.
این مسابقه ادبی به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان از سوی بخش مکاتبه ای با «عنوان نامه ای به علمدار وفا در کربلا» و «دل نوشته ای با آسمان کربلا» برگزار شد.
بر اساس این گزارش: ۵۴ اثر شامل دل نوشته و نامه به دبیرخانه این بخش رسید که پس از داوری آثار توسط سهیلاوالی زاده مرادی و فاطمه عاله پور، در نهایت 3 اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

اسامی برگزیدگان:
فاطمه مرادی، مرکز شماره ۳ خرم آباد
معصومه خورشیدوند، شهرستان سپید دشت
نگین قیطانی، مرکز شماره ۲ بروجرد

آثار برگزیدگان:

حالا که نامه ام را میخوانید کسی گوشواره هایمان را غارت نکرده، اما هر روز نان یتیمان گرسنه غارت میشود! ما تشنه آب نیستیم، اما هنوز هم کسانی تشنه این دنیای خیالی اند. می بینید آقا امروز هم مثل دیروز است درد ها همان درد هاست انسان ها هم همان انسان های حیله گرند. شما که دستگیر کل عالمید دست های ما که مثل صحرای برهوت کربلا خالیست را بگیر.
ای پدر فضل و بخشش شما که دست هایتان را به فرات بخشیدید و فرات شرمنده ی دست های سیراب از زندگیتان شد حال چشم های ما همان فرات است که حریص نگاه شماست و لب هایمان حسود مشکی است که شما سیرابش کردید. ای ماهی که بر قبیله بنی هاشم می درخشید! بر قلب های سنگی ما هم بتاب.
یاریمان کن که بیاییم و در بین الحرمین قدم بزنیم و چشم هایمان ضریح زیبایتان را وصف کند.

نگین قیطانی- 14 ساله مرکز شماره ۲ بروجرد

برایم سخن بگو
ازنیزه های وارونه ازآن لحظه ای که توافتادی وکمرخیمه ها شکست از آن لحظه ای که علم های واژگون برای دستهای تودعامی کردند تاتونیفتی بگو چگونه درگلوی مشک های تشنه جاری شدی آن گاه که آب سرنوشیدن نداشت
نمی دانی  آسمان ازآن روزی که تورفتی هیچ وقت دیگرآن آسمان همیشگی نشدوزمین دیگرازنردبان عروج بالانرفت حالاکه خوب نگاه می کنم می بینم حتی این آب هاهم نمی توانند دستهای تورانادیده بگیرندبلندشو......  زانونزن نگذار نخل ها زانو بزنند خیمه ها در انتظارت واند
بلندشوعباس
بلندشو
نگذاراین دستهابی تودراین بیابان جابماند
فاطمه مرادی - مرکزشماره 3خرم آباد


بعضی انسان ها به زمین آمده اند، تا زمین قابل تماشا شود ...آمده اند که تاریخ، شکوه، شرافت و آزادگی شان را به نظاره بنشیند ...آمده اند تا آبرو و اعتبار دنیا باشند. اصلا زمین از آمدن بعضی انسان ها به خود می بالد.
کلمه ی« شهید» نوشتنش آسان و درکی سخت در پی دارد، قلم نیز متأثر و ذوق زده می نویسد، از ارزش خونش و اشتیاق رفتنش .
شهادت هر مرگی نیست؛ مردانگی می طلبد، و صبر و اوج عشق می خواهد. چه کسی می تواند از جان و مال خویش بگذرد؟ مگر کسی که، عشق  حقیقی به خداوند و در راه خدا رفتن داشته باشد .

قلم می نویسد، و می گرید از این عشق پاک، و به ستوه می آورد دل یخ زده را ؛ آری!به راستی که شهیدان زنده اند و می بینند که خون چون لاله سرخشان، هر جایی را گلستان می کند.
بغض های حقیر ما، روبه روی تصاویر گلگون شما سرریز می شود، و راه را برای کلام می بندد؛با شما شقایق هایم.
ای سرور دل ها ، امام حسین(ع)؛ امنیت ، آرامش و آسایش امروز ما، ارمغان فداکاری و ایثارگری های شماست.امیدوارم که با ادامه دادن راه نیک و پاک شما و گام گذاشتن در مسیر قرب الهی باعث شادی روح شما و خشنودی خداوند متعال شوم.                   
 
"اللهم ارزقنا شهادت"

 معصومه خورشیدوند- استان لرستان، شهرستان سپیددشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =