مجموعه شعر «همسایه با طبیعت» در سازمان محیط‌زیست فارس منتشر شد

جشنواره‌ی داستان کوتاه و شعر «همسایه با طبیعت» سال ۱۳۹۸ در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار و مهر ۱۳۹۹ از مجموعه اشعار این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این جشنواره با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، ویژه مربیان و اعضای کانون و کارکنان محیط‌زیست استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان و یزد برنامه‌ریزی ‌شده بود.

حفاظت از محیط‌زیست، شکار و انقراض حیات‌وحش، ترغیب نوجوانان به حفاظت از آب، هوا، طبیعت و حیوانات، معرفی و شناساندن حیوانات و گیاهان و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از جمله محورهای محتوایی این جشنواره بود.

بر این اساس سازمان حفاظت محیط‌زیست استان فارس، آثار مربیان، کارشناسان و اعضای کانون را به‌همراه آثار کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست در کتابی جمع‌آوری و ۲۱ مهر ۱۳۹۹ با حضور مسوولان کانون فارس و سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از آن رونمایی کرد.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون فارس در این مراسم با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ی کانون و محیط‌زیست گفت: این جشنواره  در پی فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد و با همکاری و هم‌افزایی توانستیم با فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از ابزارهای فاخر فرهنگی، هنری و ادبی در رابطه با تولید محتوا در حمایت از محیط‌زیست با محوریت کودکان و وجوانان دیار پهناور فارس قدم برداریم.

به گفته‌ی کامرانی، برای انجام هر کاری باید اول بستر فرهنگی آن مهیا شود تا با برنامه‌ریزی، داشتن نقشه‌ی راه و اقدام برای به ثمر نشستن، به هدف منتهی شود. حفاظت و نگهداری از زیست‌گاه‌های گیاهی وجانوری منحصر به یک دستگاه و سازمان نیست بلکه این مسئله مهم بر عهده‌ی همه‌ی نهادها و اقشار مختلف جامعه است تا نسبت به این نعمت خدادادی حساس باشند.

سرپرست کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: توجه به محیط‌زیست در همه‌ی فرهنگ‌ها و جغرافیای عالم وجود دارد و در تمام ادیان الهی به نگهداری از محیط‌زیست توصیه شده است و وظیفه‌ی همه‌ی ماست که کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان و کسانی که در آینده همه‌ی مقدرات کشور را به دست می‌گیرند را با اهمیت محیط‌زیست آشنا و این مسأله را در وجود آنان نهادینه کنیم.

در ادامه‌ی این نشست، از مجموعه شعر «همسایه با طبیعت» با حضور سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فنی اداره کل، مسؤولین و کارشناسان سازمان محیط‌زیست و کانون پرورش فکری فارس رونمایی شد. در این کتاب، آثاری از مربیان و کارشناسان کانون فارس نیز به چشم می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =