کد خبر: 300432
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶
بازدید 496
مربیان کانون حلقه گمشده بین دنیای مجازی و نوجوانان هستند

به همت معاونت فرهنگی کانون استان همدان، آموزش کارگاه مجازی «سواد رسانه‌ای» جهت آشنایی هرچه بیشتر مربیان با فضای مجازی، طی دو جلسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، با تلاش و پیگیری معاونت فرهنگی استان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی مربیان با فضای مجازی، کارگاهی در دو جلسه با موضوع «سواد رسانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان» در فضای اسکای روم برگزار شد.
این کارگاه که با حضور علی درویشی، کارشناس‌ارشد مهندسی کامپیوتر برگزار شد، وی ضمن بیان مقدمه‌ای از فضاهای مجازی از تهدیدهایی که دراین فضا متوجه کودکان و نوجوانان است سخن گفت.
 ‏درویشی هم‌چنین تاثیرگذاران رسانه در عصر حاضر را نوجوانان برشمرد و بیان داشت: انواع شبکه‌های ویدئومحور را نوجوانان ما هدایت می‌کنند و این در حالی است که ما برنامه‌ای جهت آگاهی آنها نداریم.
 وی آگاهی‌دادن و راهنمایی کودکان و نوجوانان را در امر رسانه  بسیار ضروری دانست و بیان داشت: این موضوع مهم قطعاً باید مورد توجه مربیان قرار گیرد، چرا که این نسل، نسلی است که از لحاظ رسانه و هوش هیجانی از ما جلوتر است.
درویشی در ادامه مربیان کانون را حلقه گم شده بین دنیای مجازی و نوجوانان، در جهت ارتقاء سواد رسانه ای خواند و گفت: باید توجه داشته باشیم این نسل تشنه صحبت کردن است، نه نصیحت. لذا  ما مربیان و اولیاء لازم است بدانیم چگونه با آنها برخورد کنیم.
 ‏ لازم به ذکر است این کارگاه با استقبال خوب کارکنان کانون در سراسر استان روبرو شد و مربیان با طرح سوالات خود ابهاماتشان را در زمینه  فضای مجازی مرتفع کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =