کد خبر: 300440
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
وبینار انجمن قصه گویی کانون استان کردستان برگزار شد

اولین وبینار انجمن قصه گویی استان کردستان چهارشنبه ۲۳ مهر ماه با حضور جبار شافعی زاده از نویسندگان کودک و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کردستان، وبینار انجمن قصه گویی با هدف آشنایی مربیان و اعضا نوجوان و ارشد با بنیانهای فلسفی قصه گویی برگزار شد.

بنا بر این گزارش اولین نشست تخصصی انجمن قصه گویی کانون استان کردستان با حضور جبار شافعی زاده از مربیان مرکز کامیاران و نویسندگان حوزه کودک با موضوع بنیان های فلسفی قصه گویی به جهت آشنایی بیشتر مربیان و اعضا با فلسفه قصه برگزار گردید.

در این وبینار مباحثی هم چون تعریف فلسفه و نقش فیلسوفان در باز تعریف انسان و هستی، گفتگو پیرامون ذهنیت فلسفی از فلیپ اسمیت، تعریف ادبیات و نا ادبیات، رابطه ی سه گانه ی فلسفه و ادبیات، پرسشهای اساسی قصه گو قبل از قصه و ... مطرح گردید.

لازمه رشد فکری حضور ویژگی هایی نظیر باز بودن دریچه های فکری، گستردگی افق اندیشه، گشودگی فضای اندیشه و انعطاف پذیری است تا بر مبنای این خصوصیات فرد توانایی  بررسی اندیشه های گوناگون را در خود بیابد و این اندیشه در قصه هایی که برای کودکان بازگو می شود بیشتر نمود پیدا می کند.

در ادامه شافعی زاده  کتابهای دعاهای زمینی پدربزرگ، قورباغه چاه نشین، جزیره هزار داستان، خداحافظ راکون پیر و...را جهت آشنایی بیشتر معرفی کرد و در پایان با پاسخ به سوالات شرکت کنندگان موارد مربوط به فلسفه در قصه را تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =