نقش بانوان در سلامت خانواده، مورد واکاوی قرارگرفت

نشست مجازی «نقش بانوان در سلامت خانواده» با شرکت همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی با هدف آگاهی‌افزون‌تر بانوان با سبک درست زندگی، شیوه‌های کاهش آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی متوجه بانوان و آموزش راه‌کارهایی مناسب برای خودمراقبتی و به‌تبعِ آن، پاس‌داشت سلامت خانواده و جامعه صورت‌گرفت.

برهمین اساس نیز، فرحنارپاک‌دامن، رئیس کارگروه سلامت سالمندان و میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان میهمان این نشست برخط شد و به طرح مباحثی در ارتباط با اهمیت و جایگاه سلامت زنان پرداخت.

وی سخنان خود در این نشست را با تاکید بر اهمیت خودمراقبتی، شناخت صحیح از تغذیه مناسب و راه‌های استفاده درست از منابع غذایی آغازکرد و گفت: انجام حرکات ورزشی و پیگیری این امر نیز نقش مهمی در سلامت فردی ایفامی‌کند.

او در این ارتباط توضیح‌داد: بانوان تاثیر به‌سزایی در تهیه و گنجاندن مواد غذایی در سفره‌ی خانواده‌ها دارند و برهمین اساس نیز ارتقای آگاهی‌ها و دقت‌نظر آنان می‌تواند در سلامت خانواده و جامعه اثربخش باشد.

این کارشناس حوزه سلامت هم‌چنین، از مراحل چهارگانه «پیش‌تفکر»، «تفکر»، «آمادگی‌وعمل» و  «تداوم چرخه» در مبحث سلامت، خودمراقبتی، پیشگیری و غربال‌گری سخن‌به‌میان آورد و توجه به این امر را لازمه‌ی دست‌یابی به سبک زندگی سالم و تقویت عادت‌های مناسب عنوان‌کرد.

همه‌گیری ویروس کرونا، ضرورت مدیریت روانی خانواده و دوری‌گزینی از اضطراب غیرضروری، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه میهمان برنامه‌ قرارداشت و وی با بیان‌این‌که معنویت، نشاط‌درونی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای شادی‌آفرینی، نقش غیرقابل‌انکاری در مدیریت روزهای کرونایی دارد، افزود: جایگاه بانوان به‌عنوان مادران و همسرانی مدیر و مدبر، برجسته‌تر از همیشه است.

براساس این گزارش، پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های حاضران و ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب برای ارتقای سلامت جسمی و روحی مخاطبان، پایان‌بخش این نشست در  ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ بود.

گفتنی است، هفته ملی سلامت بانوان کشور همه ساله در آخرین هفته مهرماه برگزارمی‌شود و امسال نیز«سلامت زنان دردوران کرونا»، محور برنامه‌ها محسوب‌می‌شود. 

          

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =