طرح مبانی سلفژ در پنجمین جلسه انجمن سرود نوجوان خراسان جنوبی

پنجمین جلسه انجمن سرود نوجوان کانون خراسان جنوبی به ادامه مباحث مربوط به طرح مبانی سلفژ و ریتم خوانی اختصاص داشت که با حضور «فرشید جعفری» کارشناس مسئول هنرهای تجسمی کانون استان فارس به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، فرشید جعفری کارشناس مسئول هنرهای تجسمی کانون استان فارس در این جلسه از انجمن سرود نوجوان کانون خراسان جنوبی که همزمان با روز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن برگزار شد به ادامه مباحث مربوط به سلفژ و ریتم خوانی پرداخت.

جعفری که برای دومین بار میهمان نشست مجازی انجمن سرود استان بود در این جلسه الفبای موسیقی را برای اعضا تشریح و در ادامه با ارایه‌ی تصاویر و توضیحاتی، اعضا را با اسم نت‌ها، شکل آن و تعداد ضربات، کلید سل و همچنین نقش پنج خط حامل در خوانش الفبای موسیقی و نت خوانی بیشتر آشنا کرد.

وی مباحث خود را در خصوص نت گرد، سفید یا دوضرب و سیاه یا یک ضرب ادامه داد و به سوالات اعضا در این خصوص نیز پاسخ گفت.

 بر اساس این خبر، جعفری در بخشی از این کارگاه مجازی با تاکید بر تمرین مکرر از اعضای انجمن خواست تا نت‌های ارایه شده در گروه را با استفاده از ابزار در دسترس و یا با تمرین هنجره‌ی خود اجرا و برای دوستان خود در انجمن به اشتراک بگذارند.  

گفتنی است پیش از این چهارمین جلسه انجمن سرود در۱۹ شهریور ماه برگزار شده بود و اعضای این انجمن، مبانی  مقدماتی سلفژ و ریتم خوانی را با هدایت فرشید جعفری فرا گرفته بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =