شناسایی استعدادها دست‌آورد مهم رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی است

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از دست‌آوردهای مهم رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی را شناسایی و پرورش استعدادهای خلاق در حوزه اسباب‌بازی و کمک به تولیدکنندگان برای بهره‌‏مندی از طرح‌های ایرانی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله در آیین معرفی برترین‌های سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با بیان این مطلب گفت: این رویداد با هدف گردهم‌آیی طراحان، تولیدکنندگان و صاحب نظران حوزه اقتصاد فرهنگ و به منظور گفت‌وگو درباره‌ی ایده‌ها و طرح‌های نو در صنعت اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال ۱۳۹۹ رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با حضور صاحبان و دست‌اندرکاران این صنعت آغاز شد تا فرصتی برای طراحان و ایده‌پردازان عرصه‌ی اسباب‌بازی فراهم شود و در تعاملی سازنده، شاهد رشد، پویایی و بالندگی این صنعت باشیم.

حموله هم‌چنین تقویت ارتباطِ میان طراحان و ایده‌پردازان با تولیدکنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها و ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه به‌منظور سرمایه‌گذاری در این بخش را از اهداف برگزاری این رویداد برشمرد.

او اهداف دیگر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در این دوره را ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت و فناوری مبتنی بر نوآوری، شناسایی ایده‌پردازان، نوآور و خلاق برای ایجاد تحول در این حوز و بسترسازی برای همکاری‌های مشترک میان تمام بخش‌های صنعت اسباب‌بازی ایران عنوان کرد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد یادآور شد: اسباب‌بازی که یکی از دغدغه‌های مهم امروز کشور است و متولیان این برنامه طی تعاملی چند ساله با دست‌اندرکاران این حوزه در بخش‌های مختلف صنعتی اقدام به برگزاری این رویداد کردند تا آغازی بر فرآیند تجاری‌سازی و اعتلای فرهنگ طراحی و باروری ایده‌های نو در این صنعت باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مرکز شتاب‌دهنده، و پرورش ایده‌های نو همواره حامی نوآوران حوزه سرگرمی‌های سازنده در کشور بوده است.

حموله اضافه کرد: ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای، اتاق فرار و بازی‌های محیطی نیز این مجموعه در دست کارشناسی و برنامه‌ریزی است و پس از تصویب نهایی فراخوان‌های آن به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون مشکلات صنفی صنعت اسباب‌بازی نداشتن اتحادیه مستقل، عدم استفاده از طرح‏‌های ایرانی و خلاقانه در تولید اسباب‏‌بازی را از دیگر چالش‌‏های جدی این حوزه عنوان و اظهار امیدواری کرد با همراهی و همکاری فعالان این حوزه گام‌های پرشکوه‌تر و موثرتری برداشته شود.

 وی در پایان از مدیرعامل، معاون تولید، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون، دبیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی، و تمامی ایده‌پردازان و دست‌اندرکاران این رویداد به خاطر همراهی‌های‌شان قدردانی کرد.

آیین معرفی و تجلیل از ۱۱ ایده‌پرداز برگزیده سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با حضور ایده‌پردازان، طراحان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه رسمی کانون به نشانی @kanoonparvaresh و صفحه جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی @irantoyfestival در اینستاگرام برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =