کارگاههای مجازی  کانون در ساعت غیر از کلاس درس بچه ها برگزار می شود

مهدی جمالی مدیر کل کانون استان ایلام دعوت مدیر خبرگزاری ایرنا را پاسخ داد و با حضور در این خبرگزاری در فضایی صمیممی و فرهنگی،از فعالیت های مجازی کانون و تازه ترین تولیدات فرهنگی، ادبی و هنری کانون گفت.

ایلام - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: نخستین انیمیشن استانی کودک و نوجوان با عنوان "یخی که عاشق خورشید بود" در ایلام تولید شد.

مهدی جمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مضمون این انیمیشن برگرفته از یکی از کتاب های کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان است، افزود: هدف از انتخاب این کتاب رساندن پیام فداکاری نتیجه رشد دوباره، برای آشنایی نسل کودک و نوجوان امروزی با مفاهیم ایثار و فداکاری  است.

جمالی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان در آینده این آمادگی را دارد که با هماهنگی سایر ادارات و دستگاه های استان در موضوعات مختلف مرتبط با بحث کودک و نوجوان اقدام به تولید انیمیشن حرفه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار انیمیشن سازی در استان ایلام بسیار هزینه بر و زمان بر است، افزود: برای دستگاه و میز کار مورد نیاز جهت تولید انیمیشن در استان بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جمالی در ادامه از راه اندازی ۶۴ کانون آموزش مجازی علاوه بر انجمن‌های مختلف علمی، فرهنگی و ادبی در ایلام خبر داد و گفت: در هفته ملی کودک برنامه های متنوعی در کانون یا اجرا شده یا اینکه در حال اجراست.

وی همچنین اضافه کرد: ویژه برنامه های کودک و نوجوان امسال در ۱۸ مرکز ثابت و ۶۰ گروه شناسنامه دار مجازی در استان برگزار شد.

وی یادآور شد: با همکاری کنوانسیون کودک و نوجوانان استانداری ایلام در مناطق حاشیه شهر ایلام از جمله مناطق سبزی آباد، بانبور، بانبرز و همچنین کارخانه نمک ویژه برنامه های متنوعی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا شیوه آموزش در همه کشور و استان ها را تحت تاثیر قرار داد، اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو نخستین دستگاه هایی بود که خود را به سرعت با شرایط موجود وفق داد و اقدام به شروع برنامه های آموزش مجازی کرد.

جمالی افزود: به دلیل بسترسازی مناسب و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان استان با مسائل دینی و سیره اهل بیت، در طول دو سال اخیر به موضوعات دینی در استان بیشتر توجه شده و در همین راستا اخیراً اختتامیه مهرواره قصه های کربلا با حضور مهمانان کشوری و نیز تعداد ۱۳۰ نفر بصورت آنلاین در ایلام برگزار شد.

جمالی همچنین اضافه کرد : نشست های تخصصی ادبیات کودک و شعر و داستان با حضور مهمانان کشوری هفته گذشته در ایلام برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: تمام تلاش کانون پرورش فکری استان بر این است که کانون کوچکترین لطمه ای به آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان وارد نکند که در همین راستا فعالیت های کانون، خارج از زمانبندی اداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا،  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام  دارای ۲۲ مرکز فعال فرهنگی و هنری است که به سه صورت ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان ایلامی خدمات فرهنگی و هنری ارایه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =