تولید محتوا در حوزه کودک موردتاکید قرارگیرد

مدیرکل کانون گیلان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان از اهمیت تولید محتوا درحوزه کودک سخن‌گفت و توجه هم‌زمان به آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی طی چهارمین نشست اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن الغدیر استانداری استان گیلان برگزارشد،  با خاطرنشان‌کردن سخنان مقام معظم‌رهبری( مدظله‌العالی) در این زمینه ‌اظهارداشت: هم‌گرایی و برپایی کارگاه‌های آموزشی و افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی در شهرها و روستاها می‌تواند گامی سازنده برای نیل به این هدف‌ باشد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

مدیر کل کانون استان گیلان در همین‌حال، از ضرورت مدیریت برخانه‌های بازی و نظارت برعملکرد متولیان آن سخن‌به‌میان‌آورد و با مهم ارزیابی‌کردن نقش دستگاه‌های فرهنگی افزود: لازم‌است ساختارهای مناسبی برای این حوزه تعریف‌کرده و درسایه مشارکت و هم‌گرایی، به ارتقای سطح خدمات‌رسانی به آینده‌سازان بیندیشیم.

دبیرکارگروه پایش‌ و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک استان گیلان ادامه صحبت‌های خود را به نقش تاثیرگذار دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مهدهای کودک و لزوم پرهیز از نگاه فرمایشی به حوزه کودک و نوجوان اختصاص‌داد و با یادآورشدن تلاش‌های مسوولان برای معرفی رشت، به‌عنوان شهر دوستدارکودک گفت: توسعه‌ی فضاهای فرهنگی و آموزشی و تولید محتوای مناسب برای نسل آینده‌ساز، بایستی مدنظر دست‌اندرکاران این حوزه قرارگیرد.

این مدیرفرهنگی از اهمیت تولید محصولات فرهنگی و نظارت بر واردات  اسباب‌بازی نیز صحبت‌کرد و با خاطرنشان‌کردن آسیب‌های ناشی از ارایه‌ی اسباب‌بازی‌های زیان‌آور به کودکان گفت: برای نیل به این مهم، صدور مجوزهای لازم برای فعالان این عرصه و پیروی از دستورالعمل‌های کشوری لازم و ضروری است.

ارایه‌ی گزارشی از عملکرد کارگروه پایش و ارزیابی حقوق کودک و حرکت‌های سازنده آن در نظارت و بررسی عملکرد دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گیلان، اشاره به حرکت‌های اثربخش کانون پرورش فکری گیلان در امداد فرهنگی و ارایه‌ی خدمات‌رسانی به کودکان مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی و هم‌چنین، نقش‌آفرینی این مجموعه در مدیریت ویروس کرونا و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان، پایان‌بخش سخنان اسفندیارضیائی محسوب‌می‌شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری استان گیلان نیز ازحاضران این نشست بود و با ضروری ارزیابی‌کردن ترسیم  نقشه راه ارتقای حقوق کودک گفت: برای تحقق این مهم نیازمند پیشنهادهای مناسب و وضع قوانین متناسب با نیازهای نسل کودک ونوجوان هستیم.

محمودقاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان

محمود قاسم‌نژاد هم‌چنین نگاهی ویژه به آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره معصومین(ع) درارتباط با کودک و نوجوان داشت و با  اشاره به نقش کودکان در پیوند میان‌نسلی افزود: انتقال‌باورها، تعمیق فرهنگ هم‌گرایی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، درگِرو فعالیت‌های و حمایت از آینده‌سازان ایران اسلامی است.

ارایه‌ی گزارش از سوی مدیران و نمایندگان دادگستری، آموزش و پرورش و بهزیستی استان گیلان و شهرداری شهر رشت، ازدیگربخش‌های این نشست به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکراست، کمیته پایش و ارزیابی حقوق کودک ازجمله کمیته‌های چهارگانه «حقوقی و قضایی»، «آموزش و اطّلاع‌رسانی»، «حمایتی و هماهنگی» کنفوانسیون حقوق کودک است که مسوولیت این کمیته‌ها را به ترتیب، مدیران کل و نمایندگان دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =