نشست مجازی نقد و بررسی آثار اعضا در انجمن ادبی«آبی»

نشست‌ مجازی انجمن ادبی شاعران نوجوان خراسان جنوبی، همزمان با هشتم آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور نسرین قربانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، تازه ترین نشست انجمن ادبی آبی در روز پنج شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور نسرین قربانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان برگزار شد.

بر همین اساس در این نشست که با حضور کارشناسان و مربیان ادبی وحضور پر رنگ نوجوانان عضو انجمن به صورت مجازی برگزار شد قربانی پس از شنیدن آثار اعضای انجمن به نقد و بررسی اشعار اعضا پرداخت.

قربانی دربخشی از مباحث خود در نقد آثار اعضا بر تصویر سازی ذهنی در مخاطب شعر تاکید کرد و گفت: در شعر کلاسیک قصد داریم چیزی را مطرح کنیم که مردم عادی نگفته اند پس لازم است شاعر در شعر خود به دنبال خلق و ایجاد تصاویر ذهنی در مخاطب باشد.

وی افزود: خلق تصاویر زیبا و بکر به فضا سازی ذهنی شعر کمک می کند و در مقابل  آن بکار گیری جملات پراکنده و بی سرانجام و همچنین تصاویر مبهم باعث ایجاد فضای مبهم در ذهن مخاطب خواهد شد.

کارشناس ادبی کانون استان سمنان اعضای انجمن را به مطالعه توصیه کرد و با تشریح ویژگی‌های انواع شعر گفت: شاعر قبل از هر چیز لازم است قالب شعر خود را مشخص و شرایط و تکنیک‌های آن را در خلق اثر رعایت کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود قدرت تخیل در شعر را باعث جذابیت در شعر دانست و ادامه داد : تازه گی از جذابیت‌های شعر است و  آشنایی زدایی به معنای شکستن ذهنیات قبلی مخاطب از ابزار های ایجاد تخیل در شعر به شمار می رود.

گفتنی است انجمن ادبی شاعران نوجوان «آبی» در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸  با هدف توانمندسازی اعضا در زمینه نوشتن  شعر و خلق آثار ادبی و پرورش ذوق و استعداد ادبی اعضا و همچنین رشد اندیشه‌های نو و خلاقیت ادبی در مرکز فرهنگی و هنری فراگیر شهرستان قاینات فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =