کد خبر: 300716
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
پرنده باران، زیر ذره بین نقادان نوجوان کانون هرمزگان

در نشستی مجازی نقادان نوجوان بندرعباسی، کتاب شعر پرنده باران سروده مهدیه نظری را نقد کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ هم زمان با روز نوجوان  نشست مجازی نقد و بررسی کتاب "پرنده باران" سروده  مهدیه نظری و با حضور شاعر و منتقد هرمزگانی، مسلم محبی برگزار شد.

در این نشست مجازی اعضای مراکز شماره  ۱، ۲ و مجتمع آفرینش به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

در این نشست که به شکل وبینار برگزار می شد؛ متینه سادات جلیلی، فاطمه جعفرنژاد، فاطمه زاهدانی و فاطمه شاه حسینی از منتقدین به نقد کتاب "پرنده باران" سروده  مهدیه نظری پرداختند.

اعضا شرکت کننده در این نشست مجازی اگر چه موضوعات این کتاب شعر را تکراری دانستند؛ اما به ریتم، آهنگ و کلام مناسب در شعر اشاره کردند.

مناسب بودن اشعار ویژه گروه سنی نوجوان از جمله مواردی بود که در نقدها گفته شد.

در ادامه مسلم محبی شاعر و منتقد هرمزگانی اشعار کتاب را کاملا یک دست و به دور از پند و اندرز توصیف کرد و آن را مناسب با گروه سنی نوجوان دانست.

محبی گفت: شاعر در این اثر به خوبی توانسته است از زاویه دید یک نوجوان به شعر نگاه کند و خود را با حال و هوای نوجوان وفق دهد و این نشان دهنده احترام به مخاطب می باشد.

وی همچنین موسیقی درونی شعر را مشهود دانست و به نوجوانان توصیه کرد به این بخش، که از  مهم ترین عناصر شعر است توجه کنند.

مسلم محبی در شیوه ی صحیح نقد شعر  گفت: در نقد باید به شعر  توجه کرد، نه به شاعر و این نکته قابل تاملی است.

در پایان محبی به سه نکته کلیدی  استعداد، مطالعه و بررسی کتاب و ارتباط با اهل فن که نوجوان برای ارتباط گرفتن با دنیای شعر و شاعری به آن نیاز دارند؛ اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =