توسعه مراکز کانون پرورش فکری در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یاری مسئولان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم توسعه و تجهیز مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان گفت: در این راستا لازم است مسئولان استان ما را یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ؛ کبری اخلاقی نیا در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها و ایجاد زمینه انس با کتاب در خدمت کودکان و نوجوانان شش تا ۱۶ ساله در سطح استان است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت دارد که این فعالیت ها در زمینه فرهنگی شامل قصه گویی، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی، نشریه دیواری، بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، نمایش فیلم، اخلاق و احکام، نمایش خلاق و فعالیت‌های تحقیقی است که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از این فعالیت‌ها در قالب مجازی و کارگاه‌های آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، سفالگری، عکاسی و سرود برنامه کانون در بخش هنری و شعرسرایی، قصه نویسی، انجمن ادبی ، نشست‌های ادبی و آموزش مکاتبه‌ای نیز جزء فعالیت‌های کانون در بخش ادبی نیز مجازی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به تجهیز مراکز به تجهیزات کلاس‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان بخش زیادی از اعتبارات صرف خرید این تجهیزات شده است و با توجه به فرسوده بودن بسیاری از مراکز اکنون نیازمند یاری مسوولان هستیم.

اخلاقی نیا ادامه داد: مراکز فرهنگی هنری یاسوج، سی سخت ،دهدشت، مارگون و کبکیان را باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر و مقاوم‌سازی کنیم.

وی از مسوولان استانی خواست که یاری‌گر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست گفت:  تربیت و پرورش نیروهای توانمند از دوران کودکی آغاز می‌شود و در بزرگسالی ادامه می‌یابد به همین دلیل توجه به این گروه جهت توسعه استان با هدف تأمین نیروی انسانی توانمند که بزرگترین سرمایه هر جامعه است ضروری می باشد.

علی سلحشوری در این دیدار جهت تأمین منابع اعتباری پروژه‌های در دست احداث کانون و اعتبار مراکز فرهنگی هنری مورد نیاز اداره کل قول مساعد داد.

گفتنی است: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای ۱۱ مرکز ثابت و هفت  مرکز سیار و ۲ مرکز پستی است که در این مراکز به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =