نشست مجازی «دشمن شناسی»  ویژه‌ی اعضای نوجوان

اعضای نوجوان مراکز فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون شهرستان نهبندان به‌مناسبت هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان در نشست مجازی «دشمن شناسی» که با حضور «حجت الاسلام اسماعیل کمال» مدیر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، همزمان با ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۹ نشست دشمن شناسی ویژه‌ی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی و هنری ثابت وسیار کانون در شهرستان نهبندان با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل کمال رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به صورت مجازی برگزار شد.  

گفتنی است ابتدای این برنامه حجت الاسلام و المسلمین کمال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در روز ۱۳ آبان و شهید نوجوان حسین فهمیده طی سخنانی به دشمن شناسی در قرآن پرداخت و گفت: درقرآن  از دشمنی به واژها هایی مانند مکر، کید، خدعه ونفاق که به معنای دشمنی باطرف مقابل است نام برده شده است. وی ادامه داد: دشمن از نگاه قرآن شامل سه بخشِ دشمن ایمانی یا همان شیطان که کارش خراب کردن ایمان ماانسان‌ها است، یهود، مشرک، کافر و در بخش سوم  منافقین می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان در ادامه مباحث خود به تشریح دشمن نهان پرداخت و گفت: در موضوع دشمن شناسی، شناخت دشمنان نهان، بسیار مهم است. بعضی ها آشکارا دشمنی خود را ابراز می کنند و لذا برخورد با آنان آسان تر است، چون انسان تکلیف خود را با آنها می داند. اما دشمنی که اظهار دوستی می‌کند و دشمنی خود را پنهان می سازد تا در فرصت مناسب ضربه بزند، بسیار خطرناک است که  منافقان از این گونه دشمنان هستند  به همین دلیل در آیات قرآن، هشدارهای فراوانی درباره منافقان آمده است تا مسلمانان فریب این دشمنانِ دوست نما را نخورند و از آنان اطاعت نکنند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن پاسخ به سوالات اعضای حاضر در این جلسه گفت: شیطان متناسب با ایمان هر کس در او نفوذ می کند و از جمله راه های نفوذ شیطان و تسخیر دل و افکارانسان‌ها زینت بخشی اعمال درنظرانسان یعنی ریا، القای وسوسه و انجام منکرها می توان یاد کرد.

گفتنی است به مناسبت ۱۳ آبان ماه و روز دانش آموز ویژه برنامه‌های مختلفی با تاکید بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به منظور پیشگری از شیوع بیماری کرونا در مراکز کانون استان  به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =