نخستین عصر شعر خوانی مجازی انجمن نخل و آفتاب فین

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، اولین عصر شعر مجازی کانون فین به صورت مجازی برگزار شد.
در این نشست که با حضور «فاطمه غلامزاده» کارشناس آفرینش های ادبی کانون استان، شاعران نوجوان انجمن شعر نخل و آفتاب مرکز فین تشکیل شد؛ شاعر هرمزگانی و مربی کارگاه های شعر مراکز بندرعباس، «عبدالحمید انصاری نسب» میهمان این نشست بود.
«همایون جعفرپور» و «ریحانه میرشکاری»، «همتا جعفرپور»، «انسیه خادمی» و «هستی جعفر پور» از شاعران نوجوان موفق استان و از اعضای اهل قلم مرکز باغ شهر فین به ارائه آثار خود پرداختند.
فاطمه غلامزاده نخلی ضمن ابراز خرسندی جهت برگزاری این نشست گفت: آینده ی نوجوانان استان به جهت بستر سازی مناسب برای نوجوانان بسیار درخشان است و این امر از حضور نوجوان های اهل قلم در محافل ادبی کشوری مشهود است.
میهمان نشست، عبدالحمید انصاری نسب، شاعر هرمزگانی گفت: ایجاز و استعاره در شعر سپید از ابزارهای زیبایی آفرین، کلام را از مستقیم گویی به سمت کلامی شاعرانه می کشاند.
"خالق کتاب نامم درخت انصاری" ادامه داد: مطالعه شعرهای خوب ایران و جهان می تواند آثار اعضا را به تعالی برساند.
وی افزود: کشف، تشبیه و استفاده از عناصر طبیعی و زیست محیطی و همچنین زبان ساده، صمیمی و امروزی اشعار، از مهم ترین نکاتی است که در اشعار نوجوان ها مشاهده می شود، اینجاست که شعر اعجاز کلمات را به ما می آموزد.
در ادامه این نشست مجازی هاجر غلام نظری نماینده انجمن شعر استان هرمزگان، ضمن تشکر از حمایت همیشگی کارشناس آفرینش های ادبی از برنامه های متنوع و متعدد مربیان ادبی سخن گفت و افزود: پیشرفت اعضای ادبی مرکز فین در طی چند سال اخیر کاملا مشهود است و این امر با حضور در محافل متعدد ادبی و کسب تجربه ها میسر است.
مسئول انجمن شعر نخل و آفتاب مرکز فین افزود: اعضا با شرکت در کارگاه های ادبی حضوری و مجازی توانسته اند در مسیر اهداف متعالی ادبی آفرینش های ادبی قرار گیرند.
گفتنی است، عبدالحمید انصاری نسب فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است که دو کتاب شعر تا سید سلیمان _ نامم درخت انصاری را در کارنامه ی ادبی خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =