کد خبر: 300833
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
بازدید 588
 برگزاری کارگاه طراحی شخصیت عروسک

دومین نشست برخط کارگاه طراحی شخصیت عروسک انجمن نمایش کانون استان تهران  سه شنبه ۲۰ آبان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران هفدهمین جلسه انجمن نمایش استان تهران با محوریت طراحی شخصیت برای عروسک با مشارکت مژده ذکریاپور طراح و مدرس عروسک سازی سه شنبه ۲۰ آبان به صورت مجازی و برخط در بستر شبکه اجتماعی برگزار می شود.

مژده ذکریاپور هنرمند نام آشنای طراح و سازنده عروسک در عرصه تئاتر عروسکی،  مدرس مهمان هفدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون استان تهران خواهد بود.

 وی  با اشاره به اهمیت تکرار و تمرین در طراحی و ساخت عروسک گفت :خلاقیت در طراحی شخصیت و ساخت عروسک با تمرین و ممارست کسب می شود، هنرجوی علاقه مند با دقت در محیط پیرامون، خوب دیدن اشیاء و تجسم ذهنی هر آنچه در اطراف است، می تواند طراحی شخصیت عروسکی انجام دهد.

ذکریاپور که سابقه حضور در بسیاری از جشنواره های بین المللی نمایش عروسکی را دارد تصریح کرد: همکاری در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از جمله  نقاط  عطف هنری وی است. 

انجمن هنرهای نمایشی کانون  استان تهران در دو گروه دختران و پسران از سال ۹۷ با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت اعضا و مربیان کانون در زمینه نمایش و آشنایی با تئاتر مدرن و سایر هنرهای مرتبط با حوزه اجرا در ایران و جهان فعالیت می کند، از جمله مباحث مطرح شده در انجمن هنرهای نمایشی تاکنون؛ شناخت و نگارش متن نمایشی، نمایشنامه خوانی، طراحی شخصیت برای عروسک، تکنیک های کارگردانی و بازیگری است.

ذکریاپور از ۱۵سالگی طراحی و ساخت عروسکهای فک زن نمایش "جوجه طلایی"  در کانون بابل را آغاز کرده، و حتی پیش از آن در ۱۱ سالگی مجسمه های بند انگشتی را می ساخته و آموزش وطراحی شخصیت عروسکی، ساخت عروسک، طراحی و ساخت دکور، عروسک گردانی وهمکاری در برنامه های  تلویزیونی از جمله فعالیت هنری وی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =