اهمیت یافتن سوژه‌ی مناسب در عکاسی

هشتمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع اهمیتِ یافتن سوژه‌ی مناسب در عکاسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، هشتمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون استان برگزار شد.

در این نشست، که با حضور اعضای انجمن و همکاران علاقه‌مند به هنر عکاسی برگزار شد، مدرس کارگاه با اشاره به اهمیت عکاسی در ثبت فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش و شرایط زندگی مردم از گذشته تا به حال، گفت: عکس سندی است که می‌تواند درستی ادعای ما را، به عنوان یک عکاس، ثابت کند و گزارشی برای نسل آینده باشد.

حوری داوودی سپس در بیان تفاوت‌های یک عکاس حرفه‌ای با عکاس غیر حرفه‌ای در کنار ذکر جنبه‌های گوناگون آنان، از نگرش مادی عکاس حرفه‌ای در کنار تلاش یک عکاس غیر حرفه‌ای برای خلق یک اثر جذاب، بدون سود، نام برد.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در ادامه از اهمیتِ یافتن سوژه‌ی مناسب در ارزش هنری اثر نام برد و گفت: برای یافتن سوژه‎های مناسب در کنار تمرین، بالابردن سطح دانش عکاسی نیز عنصر مهمی است که می‌تواند به عکس ما جهت و ارزش ببخشد.

داوودی سپس نکاتی را در خصوص چگونگی انتخاب سوژه، قرار دادن سوژه در جای مناسب، نقش نور و محیط پیرامون سوژه برای حاضران بیان کرد و به آنان توصیه کرد برای یافتن سوژه‌های مناسب از مجله‌ها، بروشورها و رسانه‌های ارتباط جمعی هم الهام بگیرند.

گفتنی است بخش دوم این کارگاه به نقد عکس‌های عکاسان حاضر در نشست اختصاص داشت که در این بخش هنرمندان عکس‌های خود را در گروه به اشتراک گذاشتند و مدرس کارگاه و دیگر حاضران نظر خود را در مورد آن بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =