مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی برگزار شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی "دست‌های‌پاک نجات‌بخش زندگی" برای کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی؛ محمدرضا زمردیان در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی که شامگاه دوشنبه در مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد؛ بیان کرد: امروز دنیا در حال مبارزه با مسئله‌ای به نام بیماری کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که به صورت مجازی در این اختتامیه حضور داشت افزود: هم‌زمان با شیوع کرونا موضوع بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد و پزشکان در کنار قرنطینه خانگی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل قطع چرخه انتقال این بیماری عنوان کردند .

وی گفت: از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران که یکی از سازمان‌های دوستدار کودک است و کودکان را با کتاب، ادبیات، فرهنگ و هنر آشنا می‌کند تصمیم به برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی برای شما کودکان و نوجوانان سرتاسر دنیا با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت فردی گرفت.

 .

زمردیان با بیان اینکه موضوع این مسابقه «بهداشت دست‌های من» با موضوعات لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، خوراکی‌ها، خانواده، دوستان، خانه، شهر و دنیایی که در آن زندگی می‌کنم و «دست‌هایی که مراقب سلامتی من هستند مانند پدر، مادر، پزشکان، پرستاران و همه کسانی برای سلامتی کودکان فعالیت می‌کنند تعیین شد؛ افزود: ارسال بیش از 9000 اثر به دبیرخانه و مشارکت کودکان و نوجوانان از حدود 27 کشور دنیا در این‌ رویداد بزرگ، باعث خوشحالی و دلگرمی ما برای ادامه این راه شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خطاب به بچه‌ها بیان کرد: ما از دریچه نقاشی‌های زیبای شما به دنیای خیال و رؤیاهایتان سفر کردیم و از دیدن نگاه نو خلاق شما لذت بردیم. ما خوب می‌دانیم  نقاشی،  یک دوست مهربان و همیشگی برای شما کودکان است. نقاشی به شما کمک می‌کند تا فکر و احساستان را با ما در میان بگذارید. نقاشی به شما شجاعت می‌دهد تا از چیزهای ناشناخته ترس واهمه‌ای نداشته باشید و برای مشکلات راه‌حل‌های خوب پیدا کنید.

وی گفت: از شرکت شما در مسابقه بین‌المللی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی و همچنین از حمایت سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های همراه، تشکر می‌کنم و امیدوارم به زودی شاهد پیروزی جهان بر ویروس کرونا و همه بیماری‌ها و بدی‌هایی که روح و جسم انسان و دل طبیعت را می‌آزارد باشیم.

در پایان بیانیه هیئت داوران توسط استاد سهراب خواجه نژاد داور نقاشی دست های پاک قرائت شد.

 شایان ذکر است؛ از ۹۰۰۰ اثری که به دبیرخانه مسابقه بین‌المللی "دست‌های پاک نجات بخش زندگی" ارسال شده ۱۷۰۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند و در نهایت ۳۵۰ اثر در بخش ملی و بین المللی برگزیده شدند.

گفتنی است؛ به صورت نمادین از دو برگزیده مشهدی فاطمه رمضانی، و گهرسادات مسبوق تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =