هنر نقاشی عاملی مؤثر برای آموزش صحیح برخورد با بیماری‌ها است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: با برگزاری «مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی»، می‌توان به شیوه‌ای دوست‌داشتنی و مؤثر و با استفاده از زبان خلاق و لطیف هنر نقاشی، آموزش صحیح برخورد با این بیماری را به کودکان یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، بی‌بی طاهره طهماسبی در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی "دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی" که شامگاه دوشنبه در مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد؛ بیان کرد: سلامت کودکان و نوجوانان، از موضوعات مهم کنوانسیون حقوق کودک است که به تفصیل در ماده  ۲۴ پیمان‌نامه حقوق کودک به آن پرداخته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: در جهان امروز همواره عوامل متعددی سلامت کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما همه ما خوب می‌دانیم که هر بحران و اتفاق تلخ می‌تواند فرصتی برای یادگیری و آموختن چیزهای جدید، امکانی برای مهربانی کردن، تاب‌آوری و ساختن جامعه‌ای بهتر و شایسته‌تر باشد و از آنجا که کودکان و نوجوانان امروز ما، اداره‌کنندگان و عاملان قدرتمند تغییر و تحول در جامعه فردا هستند، داشتن اطلاعات درست از بحران‌های جامعه به آن‌ها کمک می‌کند در مسیر زندگی بهتر عمل کنند.

وی افزود: آموزش پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها از جمله دانسته‌هایی است که در مهار این معضل اجتماعی می‌تواند به ما کمک کند.  

طهماسبی ضمن تشکر و قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که همیشه دوست خوب بچه‌ها بوده و هست بیان کرد: با برگزاری «مسابقه بین‌المللی نقاشی دست‌های پاک نجات‌بخش زندگی»، می‌توان به شیوه‌ای دوست‌داشتنی و مؤثر و با استفاده از زبان خلاق و لطیف هنر نقاشی، آموزش صحیح برخورد با این بیماری را به کودکان یادآور شد.

وی با بیان اینکه با اعتقاد به این حقیقت که جهانی امن، پر از سلامتی و شادمانی و هوایی پاک برای نفس کشیدن، حق مسلم همه کودکان دنیاست؛ افزود: وجود کودکان سالم در هر کشور، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از تمامی کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه تشکر کرد و گفت: آرزو می‌کنم هر چه زودتر چهره زمین از ویروس کرونا، و هرگونه عامل بیماری و رنج و اندوه پاک شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =