کبری بابایی شاعر تهرانی مهمان بچه های انجمن مجازی کانون ایلام شد

بیست و یکمین نشست مجازی ادبی کانون ایلام با حضور کبری بابایی شاعر و نویسنده و کارشناس مسئول آفرینش های ادبی کانون استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در بیست و یکمین نشست مجازی انجمن شعر کانون ایلام،کبری بابایی مهمان ایلامی ها بود تا به نقد و بررسی شعر کودکان ونوجوانان عضو این انجمن بپردازد.بر اساس این گزارش، این شاعر تهرانی که کارشناس مسئول آفرینش های ادبی کانون تهران هم هست به کشف درشعر و معناو خیال و اندیشه وایجاز پرداخت و درباره  ایده پردازی و زبان وتصویر وتخیل  و چیدمان کلمات ومفهوم و ساختمان شعر را جهت بیان احساس درشعر  و انتقال آن به مخاطب مهم دانست و همچنین به استفاده از تضاد در شعر اشاره  کرد.  تاکید بر  مطالعه بیشتر وتمرین بیشتر واستفاده از زبان امروزی وایده تازه در شعر و انتخاب کلمات و انتخاب قافیه و نگاه امروزی را  درشعر جهت رشد و موفقیت بیشتر  از دیگر مواردی بود که کبری بابایی به آن پرداخت. در این نشست هشت شعر توسط مهمان برنامه و اعضا ومربیان نقد  و بررسی شد.
کبری بابایی از شاعران و نویسندگان توانا به شمار می رود که بدون حاشیه و در آرامش مسیر خودش را پیش می رود او در معرفی خودش می نویسد:متولد شهریور ۱۳۶۱ از نوجوانی عضو مرکز شماره ۲۵ استان تهران بودم و همین باعث شد علاقه ای را که از کودکی به شعر داشتم جدی تر دنبال کنم. فعالیت مطبوعاتی ام را از سال ۸۱ شروع کردم اولین کتابم اما در سال ۸۶ چاپ شد و بعد از آن کتاب های مختلفی را در زمینه شعر و داستان برای خردسالان، کودکان، نوجوانان و مربیان به چاپ رساندم. از اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می کنم خوشحالم و بهترین روزها را با بچه های صمیمی کتابخانه ها داشته ام. دوستانی که کنارشان بزرگ شدم و زندگی کردم و همیشه در قلب و ذهن و زندگی ام حضور دارند.ستاره ات گم شد،من آدم آهنی شدم،شهری که راه افتاد،گاو سفید گاو سیاه،لباس غول گم شدو ...تعدادی از کتاب های من هستند.آثار و کتاب هایم در جشنواره هایی همچون جشنواره شعر فجر، پروین اعتصامی، کتاب سال سلام، جشنواره بین المللی طنز، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان و .... برگزیده شده است. 
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی ،هنری در سراسر استان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز چهار گروه مختلف سنی ( کودک دختر،کودک پسر،نوجوان دختر،نوجوان پسر) با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه بر آن  بیش از  هشت انجمن مجازی و 60 کارگاه مجازی  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری از مربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است .
در فصل جاری پاییز امسال کانون ایلام علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت و سیار خود، هشت کارگاه تخصصی را نیز به صورت برخط و شهریه ای در حال اجرا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =