ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در کانون خراسان رضوی

هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری خراسان رضوی، هم‌زمان با سراسر کشور، از ۲۴ آبان شروع می‌شود و تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان  با اعلام این خبر افزود: ۲۴ تا ۳۰ آبان بیست و هشتمین دوره هفته  کتاب جمهوری اسلامی با شعار" دانایی، مانایی " عنوان شده است.

مدیرکل کانون در ادامه با پر اهمیت خواندن مسأله کتابخوانی برای کلیه بچه ها مخصوصا کودکان گفت: کودک هر چه بیشتر بخواند بیشتر یاد می‌گیرد، هر چه بیشتر یاد بگیرد بیشتر درک می‌کند و هر چه بیشتر درک کند یعنی هوشمندتر است. کتاب خواندن به افزایش هوش در کودکان کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: سعادت فرد و جامعه در گرو احساس مسئولیت نسبت به نسل آینده است. پدر و مادرها و مربیانی که درک درستی از وظایف خود برای بنای زندگی آینده کودکان دارند، ایجاد عادت به مطالعه و انگیزه ی خواندن را راهی غیر مستقیم برای پاسخ به نیازهای روحی و پر کردن خلاء موجود در زندگی کودک امروزی می دانند و از این راه به پرورش نسل آینده می پردازند و شعار هفته کتاب امسال «دانایی، مانایی» به همین مساله اشاره دارد.

ابراهیم زره ساز در خصوص برنامه های کانون خراسان رضوی در این هفته گفت: با توجه به وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اغلب مدارس و مراکز کانون استان تمامی برنامه ها در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

وی همچنین درخصوص عناوین مهم برنامه های استانی در کنار برنامه های کتابخانه ای مراکز استان افزود: برگزاری مهرواره جهان شاهنامه با همکاری بنیاد فردوسی شاخه توس، وبینار آموزشی راه های علاقه مند سازی کودکان به مطالعه، اجرای برنامه های شاد و جذاب توسط ۴۰ مرکز استان، معرفی کتاب، پویش معرفی کتابفروشی های شهر من  با هدف ترغیب عموم مردم به خرید کتاب از جمله برنامه هایی است که توسط دفتر کارشناسی فرهنگی  استان برای هفته کتاب در نظر گرفته شده است.

گفتنی است بیست و هشتمین دوره هفته کتاب   از ۲۴ تا ۳۰ آبان با  شعار هفته  «دانایی، مانایی» در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه ها به صورت مجازی صورت می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =