درخشش اعضای کانون بسطام در مسابقه بین‌المللی نقاشی

اثر دو عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» برگزیده شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین پایانی مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی»، شامگاه دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در فضای مجازی برگزار و اثر رامیلا جعفری و فاطمه خدامی دو عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام، برگزیده شناخته و به‌ترتیب موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه طلایی شد.

بر اساس این خبر، بیش از ۹هزار اثر از ایران و پنج قاره جهان و ۲۷ کشور در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» ارائه شد که از این تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ اثر به مرحله‌ی داوری پایانی راه پیدا کرد و ۳۵۰ اثر نیز در بخش ملی و بین‌المللی برگزیده شد که ۱۰۰ اثر مربوط به بخش بین‌الملل و ۲۵۰ اثر مربوط به بخش ملی است.

در بیانیه هیأت داوران این جشنواره متشکل از سیدمهدی مجتهد، معصومه فاضلی‌مقدس، پروین قهرمانی‌نژاد، سهراب خواجه‌نژاد، هاجر اعلمی، علیرضا پاکدل، مریم خالصی، مژگان شمیمی و محمدحسن اعلمی آمده است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برای بروز استعدادهای هنری کودکان تلاش کرده و امروز نیز در راستای نیازهای مردم جهان، فراخوانی برای بچه‌ها منتشر کرده است.

هیات داوران این جشنواره در ادامه این بیانیه نوشته‌اند: کانون با کودکان علاقه‌مند دنیا یک خواسته را مبنی بر «اهمیت بهداشت دست‌ها را به صورت یک نقاشی به ما نشان دهید»، مطرح کرد.

داوران این مسابقه از نقاشی به‌عنوان یک زبان بین‌المللی و از هنرهای محبوب دوران کودکی یاد کرده و لازم دیده‌اند به خاطر طرح ایده هوشمندانه و انتشار این فراخوان نقاشی که در آن هم‌دلی، امید، فرصت دادن به کودکان برای طرح ایده‌ها و حضور مسئولیت‌پذیر موج می‌زند، از کانون تشکر کنند.

گروه داوری هم‌چنین پس از بررسی آثار نقاشی، مشارکت شگفت‌انگیز کودکان از کشورهای مختلف را نشانه‌ی نیاز آن‌ها به فرصتی برای بروز ایده‌ها دانست.

مهم‌ترین ملاک‌های داوری در این مسابقه اصالت آثار، هماهنگی با دنیای آشنای کودکان، توجه ویژه به ایده‌پردازی در آثار، خلاقیت و استفاده مناسب از لوازم نقاشی و ارتباط نقاشی با موضوع فراخوان بود.

گفتنی است؛ مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاه ژنو سوییس به‌عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در ایمنی بیمار برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =